960 inredning i volvo 740, problem med dörrsidor!

Martin92-
8 september 2010 · 59 Inlägg

jag byter till 960 inredning och har kommit till ett problem:|. jag ska montera in det nya öppnings handtaget det som sitter i insidan av bilen, men det verkar bli väldigt trångt med elhissmekanismen, enligt mina beräkningar kommer fönster mekanismen typ klyva öppnings mekanismen, någon som bytt till 960 dörr sidor med allt i en 740, skriv så snabbt som möjligt eller länka sidor eller vad som, detta är ett skolprojekt så det är viktigt....


MvH big_smile

Slimbastard
8 september 2010 · 510 Inlägg

Byt hela dörren, passar bolt on. Detta har jag gjort i min 740

Mvh

Martin92-
8 september 2010 · 59 Inlägg

hade nästan det i baktankarna att folk som har pillat med detta har bytt hela dörren. men är inte det ganska dyrt och byta hela dörren yikes ?
tack för svaret smile

MVH

Slimbastard
8 september 2010 · 510 Inlägg

Det kan jag inte svara för, men jag fick 4st dörrar komplett med elhissar, central lås, dörrpaneler och högtalare för en tusenlapp ^^ Kolla blocket, dyker alltid upp nått

Martin92-
8 september 2010 · 59 Inlägg

nä fan vad billigt big_smile värsta fyndet ju big_smile
jag kan kolla på en skrot som ligger typ 2 mil från mig, det är sjukt billigt där big_smile

Slimbastard
8 september 2010 · 510 Inlägg

Gör det, när du kollar sånthär så får du räkna med din tid i kostnaden. Är det värt att spara t.ex. 1000kr på 20 timmars arbete?

Martin92-
9 september 2010 · 59 Inlägg

jo det är klart, men jag ska se hur jag löser det, det ska lösas på något sätt, om jag inte köper dörrar och det så ska jag försöka ge mig på och modda dit på något sätt, ska kolla lite saker först bara smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang