3633
Sök

855 t5 2.0 95a (ladd problem)

1 353 Inlägg
9 september 2010
för att reda ut lite nu innan de börjar segla iväg i ämnet,
du kommer inte få nån effektökning på bara avgassystemet.
enda anledningen till att man byter avgas är att man KAN plocka mer effekt beroende på vilken programvara..

vad är tanken med bilen?
ska den chippas?
eller ska de bara byggas ett avgas för sakens skull?
hur mycket är du beredd att arbeta/betala?

köper du ett komplett jt 3" från turbo och monterar så kommer inte detta plötsligt ge dig några mirakel.
den kommer att hålla laddtrycket bättre eftersom den har friare andningsväg, men därefter är det programvaran som sköter resten...

kolla upp vad delar kostar, och räkna ut om de blir billigare än att köpa färdigt..

du skulle iofs börja med att få bilen att gå ordentligt till o börja med, ny lmm tex. och sen därefter krabba avgas wink
Senast redigerat av Crille88 (9 september 2010)

723 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Tack för intresse!

Igår köpte jag ny LMM och bilen skall chippas till steg 3.

Självklart vet jag att avgasröret inte är något mirakel men om man får bättre laddtryck så är det ju en fördel..

Jag har kollat på avgas rör på jt för 7500 då det är från turbo. Frågan är om det är värt pengarna ni som vet..

Det jag menar med att bygga själv är om man köper de viktiga delarna som downpipe katalysator osv och sen köper rören hos biltema det borde ju bli lite billigare... Men som sagt är ingen expert på detta och har aldrig gjort det själv... Det kanske räcker med nytt från katalysatorn.. Jag ska inte trimma mer dvs byta kolvar eller spridare eller något sådant...

Mvh

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

1 353 Inlägg
10 september 2010
Glimbrink skrev:
Tack för intresse!

Självklart vet jag att avgasröret inte är något mirakel men om man får bättre laddtryck så är det ju en fördel..

Jag har kollat på avgas rör på jt för 7500 då det är från turbo. Frågan är om det är värt pengarna ni som vet..

Det jag menar med att bygga själv är om man köper de viktiga delarna som downpipe katalysator osv och sen köper rören hos biltema det borde ju bli lite billigare... Men som sagt är ingen expert på detta och har aldrig gjort det själv... Det kanske räcker med nytt från katalysatorn.. Jag ska inte trimma mer dvs byta kolvar eller spridare eller något sådant...

Mvh

gött me ny lmm.

och om du ska ha steg 3 ,så har du kikat vad som ingår o de trimsteget?

* programvara + 3" avgas från turbo, kostar i runda krokar 14000 kr.

så att köpa ett jt för 7500, + en programvara steg 3 hamnar på ca 10..

så JA jt´s system e värda varenda krona, priset för downpipe + kat, och sen material för att bygga resten kommer ändå att hamna på liknande..
men somsagt, kolla upp vad allt skulle kosta så får du räkna på att smile

men ja råder dig till 2 st fullflödes dämpare för ljudets skull
Senast redigerat av Crille88 (10 september 2010)

1 587 Inlägg
10 september 2010
Glimbrink skrev:
Tack för intresse!

Mvh

Jag har köpt systemet från dom, helsats, 7000 gick de på ungefär, kanske lite mer minns inte.. Kan säga att de låter ju ganska mycket mer än original, men ja kör väldigt ofta på landsväg o är helt van vid det "höga" ljudet, iblaaand kan de bli att man känner " fasen de skulle varit lite lägre i ljudet " men de ingen fara.. Sätt på lite musik o de borta haha smile Värt pengarna ? Absolut.. Har för mig att det inte är rostfritt enligt hemsidan men ja har haft mitt i både sommar o vinter o de finns fan ingen rost nånstans, har varken ändrat färg eller nåt om du förstår vad jag menar smile

Sök