3229
Sök

Monosteg till Infitiny Kappa Perfect 12.1 Tips?

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Halloj! Nyreggad på forumet till att börja med.
Som topic lyder så behöver jag hjälp med ett monosteg då jag nu tänker lägga ner lite mer tid till ljudbygget i bilen.

Driver just nu framsystemet med ett Mac Audio mac Z 4200.
Info kan hittas på:
http://www.nardik.se/billjud/macaudio/s … z4200.html

För övrigt ett mkt mkt bra steg bör tilläggas.
Hade två kanaler bryggat till basen och visst fanns det kraft, men jag vill få ut det där extra trycket ur basen som fått så oerhört fin kritik.
Information om basen finns även den på Nårdik:
http://www.nardik.se/billjud/infinity/k … ct121.html

Vad tycker ni skulle räcka för att få ut max av denna bas?

Oerhört tacksam för svar!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Team Tondöv
649 Inlägg
7 november 2006
vad får kalaset kosta?

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
vad får kalaset kosta?

Det får väl gå på max 6-7000:- för ett monosteg. Mer vill jag helst inte punga ut.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

859 Inlägg
7 november 2006
Jag rekommenderar ett som ger minst 400WRMS i 4 ohm. Under det så funkar basen bara sisådär enligt mig. Men med ca. 400W+ spelar dom ruskigt fint!

MVH Theo

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Theo skrev:
Jag rekommenderar ett som ger minst 400WRMS i 4 ohm. Under det så funkar basen bara sisådär enligt mig. Men med ca. 400W+ spelar dom ruskigt fint!

MVH Theo

Något specifikt du kan tipsa om kanske?
Har ingen aning om vart jag ska börja leta och vart man hittar bra steg till bra pris.

Fint ljudbygge btw.. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !

Team Tondöv
649 Inlägg
7 november 2006
Infinity REF611A - 4500:-
DLS A6, säljes just nu för 4570:- på Nardik
JL audio e1800d - 6500:-
PG X600.1 säljs ut på n-core.se just nu
PG RSD600.1 - 6000:-

Där har du några vettiga steg att kika lite på!

859 Inlägg
7 november 2006
Freddans tips är bra! Jag personligen hade köpt ett begagnat PG Xenon 400.1 om det fanns något på begagnatmarknaden. Borde räcka helt okej till den basen, men ett 600.1 är ju alltid trevligt:-)

MVH Theo

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Tjena grabbar!
Tack för tipsen!
Kom fram till att 500/1 från JL audio verkar vara ett grymt steg! 500WRMS oberoende resistans låter unikt.

Om jag nu ska köpa ett av dessa:

500/1 JL Audio 6990:-
PG RSD600.1 - 6000:-
DLS A6 4570:-

Vilket hade ni valt?
Priset spelar efentligen ingen större roll för mig. Det är kraft och tryck jag är ute efter.

Ελευθερία ή Θάνατος !

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Ingen som kan ge ett litet tips på vilket man ska köpa?

Ελευθερία ή Θάνατος !

Team Tondöv
649 Inlägg
13 november 2006
det är nog ganska hugget som stucket mellan dom där, alla är bra steg!
tycker du att JL verkar bra, kör på det! du lär inte bli besviken vilket du än väljer.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
tycker du att JL verkar bra, kör på det! du lär inte bli besviken vilket du än väljer.

Ok men tänkte mer på priserna mellan de olika stegen.
Visst kan jag lägga ut mkt pengar på ett steg, men om det DLS A6 ger lika mkt kräm som de dyrare... varför köpa dessa?

Right? :S

Ελευθερία ή Θάνατος !

FreddeK
13 november 2006
Kolla på Rockford powerstegen..finns så mycket att hämta ur dom! Du lär inte bli besviken iallafall!

Team Tondöv
649 Inlägg
13 november 2006
Jojje_ skrev:
freddan70 skrev:

Ok men tänkte mer på priserna mellan de olika stegen.
Visst kan jag lägga ut mkt pengar på ett steg, men om det DLS A6 ger lika mkt kräm som de dyrare... varför köpa dessa?

Right? :S

då kör du på ett A6 istället! :-)
som sagt, alla är riktigt bra steg!

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
tack för alla svar!

Ελευθερία ή Θάνατος !

Sök