3887
Sök

Koppla in 6x9 GASAlpha i hatthyllan?

9 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
tjenna! jag gjorde 2 fina hål i hatthyllan på min mitsubishi galant -94 smile sen så bestämde jag mig för att testa om jag kunde få ljud i högtalarna innan jag satte de på plats... (jag är inte alls hype på bilstereo) så jag försökte utan att det fungerade... högtalarna är 4-vägs högtalare, och i stereon finns det 2 kontakter för bak högtalare, en left och en right. Stereon är en sony cdx-s2200, ganska gammal, men den borde kunna driva bak högtalarna utan steg!

Hur ska jag koppla in dessa? Någon som vet? Snälla svara!

Need help!!!mad
Senast redigerat av martin_agnalv (12 september 2010)

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
12 september 2010
Du behöver inte göra på något särskillt sätt. En kabel till + pch en till - på högtalaren. Att det är fyrvägs spelar ingen större roll tror jag. Kopplade du in dem direkt bakom sterion? Fanns det fördragna kablar i hatthyllan kanske dem inte är kopplade på sterion. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

21 761 Inlägg
12 september 2010
Kolla också att "fader" på stereon är ställd så att bakre högtalarna kan få ljud. smile

9 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
det löste sig nu... jag hade kopplat något jävligt fel... men nu fick jag alla kablar rätt och det dunkar fint! tackar

Sök