2541
Sök

högtalare i bagaget

259 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Tjena. Det underlättar ju mycket att koppla in 6*9 och vanliga dörrhögtalare i bagaget i stället för inne i bilen om man ska koppla det till ett slutsteg. Så jag undrar om detta blir bra. Att ha orginal dörrhötalarna inkopplade till stereon+ ett steg och en baslåda i bagatet + ett steg till 2st 6*9 och 2 st dörrhögtalare i bagaget? Låter det mycket ifrån dörrhögtalarna fast dom är i bageget???

914 Inlägg
13 november 2006
testa att lägga högtalarna i skuffen och spela  och se hur mycket det låter. Du behöver ju inte göra fast installation på en gång. Men jag har ju svårt att tro att du skulle höra så mycket av ett par koaxialer/kit högtalare om de ligger i skuffen på en 740.

259 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Ronnie.L skrev:
testa att lägga högtalarna i skuffen och spela  och se hur mycket det låter. Du behöver ju inte göra fast installation på en gång. Men jag har ju svårt att tro att du skulle höra så mycket av ett par koaxialer/kit högtalare om de ligger i skuffen på en 740.

Naj jag hade inte tänkt ha det på min 740. jag tänkte på en nyare bil som jag ska köpa. funderar på en skoda rs. Och då är det ett jäkla jobb att dra kablarna in i dörrarna ifrån steget istället för att bara installera dom i skuffen.

157 Inlägg
15 november 2006
gasgas skrev:
Ronnie.L skrev:

Naj jag hade inte tänkt ha det på min 740. jag tänkte på en nyare bil som jag ska köpa. funderar på en skoda rs. Och då är det ett jäkla jobb att dra kablarna in i dörrarna ifrån steget istället för att bara installera dom i skuffen.

vet ju inte exakt hur det ser ut på skoda rs, men ett tips är ju att göra ny stadigare hatthylla och installera högtalarna i den så slipper du själva kabeldragningen ut till dörren, + att du troligtvis har utrymme för större högtalare i hatthyllan än i orginal dörrsida.

ps. vill dock påminna att korrekt billjud har inget diskantljud bakifrån.. wink men dock mycket behagligare med lite mellanreg.+diskant för dem som sitter i baksätet istället för bara dunk dunk
Senast redigerat av D_Xarz (15 november 2006)

Sök