Tänkte lägga upp några bilder på min vita 740 som inhandlades för ca 1 vecka sen . Hade turen att hitta en "lågmilad" bil där föregående ägare var 77 år gammal . Bilen har rullat 18.000 mil och fortfarande i bra skick. Nästintill rostfri . Ingenting som är rört på den eller så. Fick med en gammal Pioneer kassetbandspelare med en drös kassetter + en polis radio som var inkopplad. Dock så skannade radion bara fram o tillbaka utan att hitta något satans Rakel ... Kommentera gärna vad ni tycker o tänker . Förresten, B230K:n fungerar utmärkt ...
Riktigt roligt att få läsa kommentera . När det gäller "styling" och sådant så lär det inte bli vingar ala 2 meter bredd, svarta stripes o raka rör mm hahaha. Det som kommer eventuellt att göras i utseénde är lacka backspeglar, snowcap och listerna under strålkastarna i bilens färg. Kanske längre fram så lär några andra volvo original fälgar sättas dit istället. När det gäller "K" motorn så har jag redan inhandlat insug och förgasare från B230A motorn, men jag är inte fortfarande helt hundra på hur jag ska gå till väga med bytet . Tack ännu en gång för kommentarerna och ni får gärna rösta på bilen om ni orkar
Senast redigerat av More_HP_Please (13 september 2010)