13 september 2010
Trådstartare
Alltså,jag ingen proff på det.Men har någon redan försökt sätta nån annan motor i Audi 90,80 eller Coupe? Jag vet vem redan kör Audi 90 Q med V8 3,6 och med mindre chip "sätter på plats" inte bara S4 eller Impreza men även vid Evolution med 350hk står som ett lika konkurrent.
Vad jag menar är att är det inte bättre lägga pengar på V8 än på AAN 5-cylinder motor?Motor är borta så jag måste köpa ändå.Bada varianter,eller-alla motorer,kostar nästan lika mycket. 3,6 V8 passar till nuvarande växellåda som är från 2,2t S4. 4,2 motor jag vet inte om den passar till den växellådan.Men jag har hittat 4,2 komplett motor med 5 eller 6-växlar låda.Möjligt att välja utan skillnaden.Så varför jag måste köpa igen 2,2? Är det inte så att om ska lägga samma pengar då blir mer kraft.T.ex. för 20k.kr.man kan köpa en sport dator,sätta 2,2t och få till slut kanske 300 hästar. Eller? Men 4,2 Abz motor t.ex. från en vanligt A8-redan har 295 hk.S6 plus 4,2-322hk. ECM och ECU kan få på köpet.
Jag har inte så mycket pengar,kanske,att ladda motor upp till 1000hk men...vilken krigaren som vill inte vara generalen. Visa säger att V8 kan aldrig få såna hästart! Är det sant?