ALLA amerikanska bilar känns plastiga och smäckiga, det är helt normalt med dålig kvalitetskänsla i dem
Grand Cherokee har jag itne så mycket erfarenhet av, men på papperet är den bättre än vanliga Cherokee i skogen, då den har skruvar bak istället för blad, men i gengäld är den längre, tyngre och har lite högre tyngdpunkt. Sen inbillar jag mig att vanliga Cherokee tål lite mer misshandel... Grymt robusta.
Ang. att köra så har jag aldrig kört en grand, men jag har en Comanche, som är typ en vanlig cherokee, fast med kraftigare bakaxel, flak och lite längre, och den är duglig att köra landsväg med. Väghållning är ju givetvis nästan helt obefitligt, men det som finns håller i förvånande bra med tanke på att det är stela axlar... Dock är min rätt högljudd inuti, men kan bero på att min förardörr är sne...
Jag vet inte hurdan V8:an är i kvalité, men 4,0 sexan har typ samma rykte i USA som Volvo B18 har här hemma. Soppaförbrukningen skulle jag kunna tänka är runt 1 - 1,2 nånting... Sen gasar jag en del + faktumet att en pickis har högre luftmotstånd. Sen har min gått 29k mil hos en skickare med.
Skulle tro att GC V8 drar ungefär samma då den har lite lägre luftmotstånd än vanliga Cherokee. Vilken du än väljer får du en SJUKT stabil släpvagnsdragare