Jag har som sakt en s70 tdi -97, där jag idag monterade in en trimbox från dieselkraft. Och ställde upp den lite granna så bilen gick som en skålad råtta om man säger så, sedan stendog bilen och var skit svår att få igång igen, skruvade ner samma sak hände skruvat ner och ner och ner hela tiden så den står på orginal. Ändå dör bilen och den luktar inte så gott sätter man på AC så luktar de ren sprit in i bilen.... Några tips på vad jag ska göra? Funderat på att koppla ur den tills vidare men vill gärna slippa de då den sitter bökigt.
Hej asså turbola vad jag menade med ac var asså fläkten för de luktar sprit inne i bilen, nja har inte kollat säkringarna några andra tips på vad de kan vara?
Vart ute och kollade säkringarna i bilen inga som var dåliga däremot så luktade det mycket k-sprit i motorutrymmet och så tryckte jag på en av slangarna och då hörde jag en svampigt "skalpande" ljud från motorn "toppen" undrar om nån packning gått som kan orsakat detta?
hur är den servad? lyser motorlampan? kan du läsa av felkoderna? tänkte om pumpen står fel? hur körde du när den dog av så där?
Servades för en månad sen byte kamrem osv, ända felkoden jag har är att lamdalampan lyser men de har den alltid gjort och verkstäderna har inte kunnat hitta felet. Körde första gångerna fort då jag testade trimboxen, sedan har jag kört lugnt med den men ändå dör bilen.. verkar konstigt om det är soppapumpen som är kass för då borde den ju enbart lägga av vid gaspådrag om jag inte har fel? verkar men som bilen bara slår av "säkerthetsläge"?
konstigt att de luktar sprit enda spriten under huven är spolarvätskan, ja då ska den vara rätt inställd om de inte har kuggat över då. hur dör den börjar den missa och hacka och sen stanna eller tvärstannar den varje gång är de sporadiskt eller är de ibland
konstigt att de luktar sprit enda spriten under huven är spolarvätskan, ja då ska den vara rätt inställd om de inte har kuggat över då. hur dör den börjar den missa och hacka och sen stanna eller tvärstannar den varje gång är de sporadiskt eller är de ibland
Asså k-spriten som går in i motorn för att kyla den.. Bilen bara tvärstannar precis som den kopplar bort, spelar ingen roll om du har växel i eller inte..
har du k sprit för att kyla motorn? eller menar du glykolen? om du skruvar bort motorkåpab så kan man se en halvgenomskinlig slang vid bränslepumpen om du ser en massa luft bubblor går in i pumpen annars kan de vara nåt elfel databox som är bränd eller solenioden som bryter bränslet när du stänger av den på nyckeln
har du k sprit för att kyla motorn? eller menar du glykolen? om du skruvar bort motorkåpab så kan man se en halvgenomskinlig slang vid bränslepumpen om du ser en massa luft bubblor går in i pumpen annars kan de vara nåt elfel databox som är bränd eller solenioden som bryter bränslet när du stänger av den på nyckeln
my bad blev lite fel glykol kanske de är
Solenioden? asså konstigt att bilen ändå går lite om databoxen är bränd väl? Tror ju mer de skulle vara så att pumpen bryter bränslet, eller att de är skit nånstans.