Vilken kaffeautomat är din Favorit? Vi e 3 företagare som har fundering på att skaffa en kaffeautomat på jobbet! Dock insåg man att det är en djungel och välja bland! Så då får man ta hjälp av alla kaffe älskare här som kan berätta vad dem tycker och erbjuda oss lite tips? (Såg att ett liknande ämne fanns på Zatzy, och blev inspirerad att skapa ett här med tanke på antal medlemmar )
Dem vi har kollat upp ännu är Cafebar, Selecta, Jede, Kaffepartner, Coffeplease m.m Cafebar har en intressant maskin (Virtu) som är rätt häftig med touch skärm, helabönor /instant /brygg i ett!!! Frågan förblir dock smaken på deras caffe? Är roligt om dem som har såna maskiner eller är kunder berättar vad ni tycker!
Problemet med Selecta är att dem går inte att diskutera priser med och ligger dyrare än alla leverantörer jag har varit i kontakt med. Samt hyfsad tråkiga maskiner. Men fördelen är att dem säljer alla sorters kaffe märken!
Vi kör med en från cafebar, nått liknande Café Bar Executive. Enda jag/vi (110 personer) på jobb bryr oss om är att det är zoegas.. resten kan man ställa in i apparaten som styrka o sånt.. Sen e där litta sånt med choklad, varmvatten, latte o litta sånt tjaffs..
cafébar är klart bäst enl mig, fast de bättre maskinerna är svinigt dyra vad jag har förstått. En kompis jobbade på cafébar och vi byggde om en f.d. bilverkstad till lager i samma hus. Drack där varje dag i deras demoavdelning. De finare maskinerna levererade cafe latte lika god tex espressohouse/d.l.