3156
Sök

Golf mkII går på 3 cylindrar efter ca 3 mil!

176 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
#1
Jag har en Golf Mk II-88a med förgasare och manuell choke, bilen startar jätte bra på alla cylindrar men efter man åkt ca 3-4 mil så börjar bilen gå på 3 cylindrar eller det känns som det iaf, för bilen blöddrar och blir orkeslös och drar massvis med bensin, jag undrar vad det kan vara för fel? Är väldigt tacksam för svar och hjälp för jag ska ha bilen till jobbet på måndag och jag använder bilen som pendlar bil....

Mvh Jeppe


...has left the building...
4 474 Inlägg
16 januari 2010
#2
Förgasarfotspackningen kanske...Hade ett liknande fel på en Ascona B -79, gick kanon i 4-5 mil sen sämre o sämre, till slut så stanna den. Efter 15-20 min gick den igen. Orsaken i det fallet var att förgasaren (som består av tre huvuvdelar) läckte mellan den övre i mellan delen, bilen fick tokit mycket bränsle varefter den sura ner sig efter 4-5 mil. Lösningen i mitt fall blev att sätta dit en Weber sen gick bilen "hur länge som helst", dessutom betydligt bättre.
På en Golf får man dock hålla sig till original förgasaren (som mig veterligen är den enklaste typen av insprutning, sitter en injektor i, kom runt -88 så din bil borde ha denna "Monojetronic")

Edit: Såg att du hade manuell choke, då har du inte Monojetronic, men kolla så att förgasaren är ordentligt ihopskruvad, kolla öven förgasarfotspackningen!
Senast redigerat av dawwe (16 januari 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

176 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
#3
dawwe skrev:
Förgasarfotspackningen kanske...Hade ett liknande fel på en Ascona B -79, gick kanon i 4-5 mil sen sämre o sämre, till slut så stanna den. Efter 15-20 min gick den igen. Orsaken i det fallet var att förgasaren (som består av tre huvuvdelar) läckte mellan den övre i mellan delen, bilen fick tokit mycket bränsle varefter den sura ner sig efter 4-5 mil. Lösningen i mitt fall blev att sätta dit en Weber sen gick bilen "hur länge som helst", dessutom betydligt bättre.
På en Golf får man dock hålla sig till original förgasaren (som mig veterligen är den enklaste typen av insprutning, sitter en injektor i, kom runt -88 så din bil borde ha denna "Monojetronic")

Edit: Såg att du hade manuell choke, då har du inte Monojetronic, men kolla så att förgasaren är ordentligt ihopskruvad, kolla öven förgasarfotspackningen!

Bilen har ju gått hur bra som helst tills i måndags då jag va på väg till jobbet, då började den gå sådär...har du några tips om hur man kollar förgasarpackningen bäst?

Mvh Jeppe


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 januari 2010
#4
plocka loss förgasaren och kolla om packningen är hel. är inte bilen servad på länge kand et vara dags för det också.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

176 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
#5
NITROUS skrev:
plocka loss förgasaren och kolla om packningen är hel. är inte bilen servad på länge kand et vara dags för det också.

Jag får gå ut och skruva loss förgasaren och kolla....


:)
9 Inlägg
24 januari 2010
#6
kolla vakuum slangen på insuget den har pajat för mig flera gånger (A).

Fast då brukar tomgången bli riktigt dålig smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 september 2010
#7
Lyckades du fixa felet ??? smile vad va felet i såna fall? Mvh

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!


Sök