3486
Sök

Div. uppgraderingar och uppfräschning samt ljudbygge i en 945LTT

Billjuds intresserad
75 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#1
Jag köpte en 945LTT för att de e billiga att försäkra och lätta att trimma big_smile

Så nu har jag rasat min bakaxel så den ska antagligen stå still resten av vintern så jag tänkte börja greja lite me den å fräscha upp den och bygga nytt ljud i den tongue

Som den står nu så har jag en 15tums rockford p3 och 4 gas 6*9 me 2 mds steg. Jag tänkte bygga ny låda med 2 15 tummare som ska vara portade. smile

Så jag tänkte att ni skulle kunna hjälpa mig med tips och idéer om vad jag kan göra me den tongue Tips på t.ex ljudbygge och sånt. Bilder kommer snart tongue

Så till att börja med så undrar jag om det spelar jätte stor roll i hur många liter en portad låda skall vara? Enligt rockford så ska den va 79 liter men jag får bara plats me 70 så jag undrar om dom 9 litrarna spelar så stor roll? Vad blir skillnaden? Det skall vara s.k. powerful enclosure låda. Här är sidan, gå på den lådan längs ner å tryck på Woofer Quantity å byt till Powerful Enclosure #1. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/b … _id=108290


290 Inlägg
22 september 2010
#2
Tycker de är lite dåligt med UPDATES i denna tråden brorsan!!

Så jag får väl lägga upp lite bilder sålänge wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998004_tto58k.jpg
Precis hemkommen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/997993_p6e6yc.jpg
Ett komplett 3" system inhandlades några dagar senare då vi tyckte den lät lite klent roll
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/997995_l8s0sb.jpg
bilden talar för sig själv tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998005_rs4iyi.jpg
Såhär blev de efter lite putsande med ventilpasta och Autosol big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998007_ifpeb1.jpg
Downpipen monterad
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998009_gq2h3h.jpg
Ser lite trevligare ut med denna slutdämparen på
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998012_a674qg.jpg
Bakaxel ras#2.
De första hände en vid en rondell i Hogdal där vi och några kompisar tänkte gör en liten "bus" film, men vi hann knappt komma dit innan jocke skulle ställa fast han och börja böra. sagt och gjort, men ett kraftigt smällande blev de istället för däckskrik. så först trodde vi de va kopplingen som hade gett upp. Så vi bogserade den hem till en kompis och ställde den där över natten, klockan var väl 23:30 på kvällen  när detta hände tisdagen innan vi skulle åka ner till vallåkra på torsdag. Men kopplingen var de INTE när vi hade pallat upp bilen på onsdagsmorgonen hmm  utan de var bakaxeln som hade rasat, diffrential hjulen hade exploderat. så de blev kopplings byte och bakaxelsvetsning på ca 15h. haha och helt utan erfarenhet av verken kopplingsbyte eller svetsning av bakaxel så funkade allt tongue helt tills vi hade kommit en bit utanför Hyllinge på väg hem från Vallåkra så small de till och allt dog i hela bilen tongue så då var de bara till att ringa bärgaren mitt på motorvägen wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998013_w9fpzv.jpg
så när vi fick lossat på diffkåpan ramlade det ur en massa mög tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998014_6j4jul.jpg
såhär såg de lilla hålet ut  i kåpan tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78197/998016_0yaomb.jpg
Så brorsan ställde av bilen så vi skulle kunna renovera den utan att stressa. så det blir nytt ljudbygge med 2st R.F punch 15" 2st mds tävlingssteg(vet inte vad dom heter mer) och en massa 6*9or och 6,5or.
Han har även fått hem ny bakaxel och beställt sänkningssats med fjädrar och dämpare från xtremt.se som kommer på fredag förmodligen big_smile

Så de va allt för denna gången!



Over And Out!


Sök