Hallå alla,
Har en VW Golf Variant -98 i färgen mörkblå, som står hemma som jag ska fixa till lite, funderar på detta, (sålänge..)
- Få lite puts på lack, alltså fixa lack och rostskador
Skulle det bli snyggt att ta bort alla emblem på baklucka och spackla igen?
- Sänka bilen
Hur gör jag det bäst, enklast och billigast? Har tänkt på att kapa dom fjädrarna, borra hål i tallrikarna och sätta slangklämma igenom fjäder och tallrik, sett nåra som gör så, hur blir väghållning och sådär om man gör på detta vis? Håller verkligen den lösningen? Går inte igenom besiktningen va?
Har också kollat på coilovers, men det är ganska så dyrt och känns kanske inte så värt på en Variant med 1,8l motor.. Är ju ingen racerbil direkt. Fördelen är väl att man kan ställa hårdhet och hur låg/hög den ska vara?
Sänkfjädrar, är det ett alternativ? Är det bättre än att kapa fjädrarna och göra på det viset? Hur blir väghållningen? Hur mycket "borde" man sänka en tyskstukad golf? Funkar Biltemas variant?
- Sätta i ljud
Vad borde man satsa på? Har max 2000kr att lägga på det. Tipsa gärna om ett par dörrhögtalare, en cd stereo med usb ingång och en baslåda med 2x10 eller 2x12.
- Fälgar
Vad är snyggast? Svartlackade plåtisar eller ska man köra på ett par "riktiga" fälgar?
- Få ett skönare ljud från motorn
Är det ett alternativ att ta bort någon ljuddämpare? Går det igenom besiktningen då? Kommer det låta bra eller dåligt? Eller borde man satsa på sportljuddämpare istället? Är det stor effekt och ljudskillnad på att skaffa öppet sportluftfilter?
- Inredning
Borde man göra något åt inredningen på en tyskstukad? Typ byta till sportratt, mockamattor, växelknopp, mätartavlor och lackera lite paneler? Eller borde man skippa det?
- Toning
Toningsfilm till framlysen, alltså typ gul, var finns det att få tag på och hur gör man för att montera det? Är det svårt? Går inte igenom besiktningen med det på va? Tona baklysen och blinkers är också något jag börjat tänka på, hur mycket får man tona utan att farbror blå påpekar nåt? Är heller inte godkänt i besiktningen va?
Tacksam för svar!