3289
Sök

S40 -00 2,0T original , 0,7 laddtryck?

173 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
du får juh kolla på färddatorn vilket val du gör, de står tydligt om den visar motor eller hur långt du kommer på bensin, eller snitt hastighet eller utetemp eller tripmätare osv osv,

De står 40 - 60C-Temp på där de ska vara ute temp.. De är ju knappast rätt big_smile.. Så va kan vara felet?..

Alla andra har likadana och den ska visa ute-temp men min visar ju 40+.. mestadels 60C-temp..

Hmm..

1 353 Inlägg
22 september 2010
då är de självklart fel på din givare, såvida den inte visare fahrenheit eller nåt..
o va visare den om du vrider till motortemp?

173 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
då är de självklart fel på din givare, såvida den inte visare fahrenheit eller nåt..

har ingen motortemp på den vridaren . finns en manuell visare eller va de heter .. som går upp till halva ? tongue De borde väl vara motortemp?.. hmm...

Vart sitter den där givaren ? Svårt att byta själv?

Den visar C som i grader tongue

268 Inlägg
23 september 2010
Den givaren sitter i fronten, hade det problemet på min med. Åk till volvo och förklara felet så vet dem vad det är. Kosta inte mycket när dem bytte den till mig heller! Sen 0,7 i ladd är normalt. Hade jag på min med, peak'a 0,9 ibland vid max gas!

MVH M

173 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
Den givaren sitter i fronten, hade det problemet på min med. Åk till volvo och förklara felet så vet dem vad det är. Kosta inte mycket när dem bytte den till mig heller! Sen 0,7 i ladd är normalt. Hade jag på min med, peak'a 0,9 ibland vid max gas!

MVH M

okej, va är "inte mycket" ? tongue..

okej tack smile

268 Inlägg
23 september 2010
Krister___ skrev:
Marcus_Turbo skrev:

MVH M

okej tack smile

Ja, det är en bra fråga ju! Är ett bra tag sedan jag bytte den, men du kan ju höra och få en pris uppgift hos din Volvo verkstad smile. Sen borde du nog klara att byta den själv, ska sitta i nedankant på fronten wink

173 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
Krister___ skrev:
Marcus_Turbo skrev:

MVH M

okej tack smile

Ja, det är en bra fråga ju! Är ett bra tag sedan jag bytte den, men du kan ju höra och få en pris uppgift hos din Volvo verkstad smile. Sen borde du nog klara att byta den själv, ska sitta i nedankant på fronten wink

okej wink billigare byta själv big_smile

tack

1 353 Inlägg
23 september 2010
Krister___ skrev:
Crille88 skrev:

har ingen motortemp på den vridaren . finns en manuell visare eller va de heter .. som går upp till halva ? tongue De borde väl vara motortemp?.. hmm...

ja det är vattentemp om du har en vanlig mätare..
och om de står att den ska visa utetemp i din färddator så är de fel på givare, sitter som tidigare nämnt i fronten, svart lite grej med 2 kablar in, lägg dig ner så ser du den..

173 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
Krister___ skrev:
Crille88 skrev:

ja det är vattentemp om du har en vanlig mätare..
och om de står att den ska visa utetemp i din färddator så är de fel på givare, sitter som tidigare nämnt i fronten, svart lite grej med 2 kablar in, lägg dig ner så ser du den..

står ju inte precis någonstans, men alla andra har temperatur mätare.. och  *C .. Så ja antar min är likadan tongue..

aa okej ska kolla när ja har tid smile! Tack

1 353 Inlägg
24 september 2010
jo de står där i på displayen vilket "val" du gör när du vrider på den till färddatorn..

173 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
jo de står där i på displayen vilket "val" du gör när du vrider på den till färddatorn..

Hmm.. förstog inte va du mena ;P Men visar ju typ snitt hastighet o alla grejer.. men de står ju bara " t.ex..

9.0l/milen , 60*C , o.sv..

1 353 Inlägg
24 september 2010
okej, ja då är iaf din givare helt åt helvete wink byt den

173 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
okej, ja då är iaf din givare helt åt helvete wink byt den

haha okej big_smile.. ja 60grader är de inte ute iaf x)! big_smile allt annat fungerar..

Sök