3329
Sök

Bilprovningen

115 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Hjälp ska besiktiga bilen kl halv ett idag får se om den går igenom fel fritt man är allt
lite nervös får väl lika många 2or som jag fick på min gammla 240:i
och det var väl 8st nån stans...Dags att gå ut och tvätta bilen innan man åker
så att den är ren och fräch ändå

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
17 november 2006
Håller en tumme, det ska nog gå bra.. Pärlan är ju inte många år ändå.. Lycka till så får du feedbacka hur det gick sen..  =I:>)

115 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Bilen klara sig inte på bilprovningen pgr av för kort fjäder + att den kunnde komma ur läge
detta var  ifram båda sidor undrar hur man kan göra så att det sitter fast odentligt
är det nån som har nått bra förslag tacksam för alla ider som jag får

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
17 november 2006
har du kapade fjädrar yikes är väl bara då dom brukar kunna hoppa ur läge när man hissar bilen?

115 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Ja det är kapade fjädrar på den men hur ska man göra för att dom ska sitta bra så att man inte kan vrida på dom i sidled går det punkt svetsa fast dom för det går ju ta vikelslipen
om man måste ta bort dom vid senare till fälle ?

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
17 november 2006
Man ska helst inte svetsa i fjädrarna, men kanske går att punkta?, ja har en standard rallybil, på dom fick vi sätta slangklämmor i varje ände igenom tallriken, vet inte hur du får göra, men båda är ju en standardbilar, men du får slittsa ett spår för slangklämman då, men det kanske finns mycket bättre idér?, hoppas det löser sig.

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

115 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Det bästa är väl att försöka få tag i ett par begangnade fjädrar till den borde inte vara så dyrt kanske finns nån här på garaget som har ett par liggandes som är till salu ?

5 710 Inlägg
17 november 2006
Torstensson skrev:
men hur ska man göra för att dom ska sitta bra så att man inte kan vrida på dom i sidled går det punkt svetsa fast dom för det går ju ta vikelslipen
om man måste ta bort dom vid senare till fälle ?

Hur kan du ens tänka tanken ?yikes.
Öppna lädret och köp dig en sänkningssats.....kapade fjädrar hör inte hemma på din bil.

MVH Jonas
..............

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 november 2006
Köp små avgasklämmor å sätt fast fjädern med i fjädertallriken. Det har funkat för mig iaf.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

4 571 Inlägg
17 november 2006
Kapade fjädrar på en -98?

Vart är världen påväg sad

Håller med jonTe

115 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Det är ägaren innan mig som har kapat har lånat ett par orginal fjädrar nu ska köpa en riktig sänkningssats till våren så det blir odentligt den här gången finns det nån bra sida
med sänkningssatser ?

Solfilmsmontör
947 Inlägg
18 november 2006
kolla på styling sidor, brukar finnas sänkningsatser. Annars är väll dalhems ganska så bra med sånt

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

64 Inlägg
18 november 2006
Såg att du hade fått tag på ett par andra men för andra som har samma problem så kan jag förstärka inlägget om slangklammer.
har besiktat nån bil med langklammer, svetsat mm bara fjädren hålls på platts och inte kan lossna så äre lungt.
mvh Fredrik

Sök