mulleri skrev:
jag tycker att du borde göra den laglig, för om något händer kommer det kosta.. den summan det kostar att regga osv, det är en bråkdel vad du lagt ner, mindre roligt att punga ut allting själv, då allt inte är lagligt...
btw fint bygge!
Går inte att reg besiktiga bilen med den motorn då den är för stark.
Går att få igenom bilen som ombyggt fordon och modifiera på bromsar från 850 turbo eller liknande som är godkänd för dessa effekter. Övriga bilen måste även modifieras med hårdare bussningar överallt, förstärkningar i hela karossen, byte av bakaxel, drivlina, byte av stötdämpare och fjädrar till värre modell, motorn måste flyttas då torpedväggen inte får röras.
Några kostnader på delar och besiktningar..
Sfro bes 4000:-
Sfro bullerprov 1250:-
Bilprovningen 900:-
Vägning typ 500:-
Hårda bussningar, dämpare, fjädrar och krängstag 12000:-
Bakaxel 7500:-
Ni som inte vet riktigt vilken tid och kostnad en ombyggt fordon registrering medför kanske fick en lite bättre inblick i revolutions tankesätt !?
Jag tycker revolution ska hålla sig på den linje han valt och min personliga starka rekommendation är att använda bilen på inhägnat område/bana.
Nog om detta, vill se HD video med motorljud!