2910
Sök

Åska i november ?

1 926 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
jaa som topic..

Jag står inne i duschen o hör en J-vla smäll, stänger av vattnet o går ut badrummet för att titta vad som inte stog rätt till, ingen är hemma, tittar ut genom fönstret o ser att det är helt svart på himlen, tanken slog mig att det var åska. men sen tänkte jag att det är november och det brukar inte åska då.. spec nu när nästan hela sverige ligger under snö.. så jag står o tittar o funderar en stund, när jag just vänder mig om för att gå in i duschen igen blixdrar det till och en jäkla smäll kommer..

Det är väl inte speciellt normalt att det åskar i november ? jag har själv aldrig vart med om åska i november iaf.  detta hände i karlskoga..

Mvh
Senast redigerat av Spelis (19 november 2006)

Svindåre
1 433 Inlägg
19 november 2006
oj! det har jag alldrig varit med om faktiskt! en unik upplevelse alltså! tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 november 2006
aldrig vart med om! låter lite spännadne tongue hehe

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 926 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
Jo det var en unik uplevelse.. Hade aldrig räknat med åska idag.. hehe.. tongue

Trode nästan att nån rev huset för mig, visste att jag var själv hemma hela dagen, så dundrar det o har sig, så paff blev man smile
Senast redigerat av Spelis (19 november 2006)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 november 2006
Finns det snö i kga nu? smile

Åska i november händer...här i norge har det åskat på flera ställen idag...har varit med om åska i januari....

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
19 november 2006
jag tror det åskade här också! (strax norr om gbg). hörde aldrig någon knall, men såg hela himlen lysas upp ett flertal gånger.

man lever bara en gång så lev väl!

1 926 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Finns det snö i kga nu? smile

Åska i november händer...här i norge har det åskat på flera ställen idag...har varit med om åska i januari....

Nepp vi har ingen snö alls sad Det bara regnar här..  Känns som hela sverige har snö, förutom vi i örebro län.. hehe

4 554 Inlägg
19 november 2006
japp de åskade bra igår.. såg en och annan blixt.. va ett flygplan i norge som blev träffad av blixten med.. ena motorn stannade

saabtok
1 306 Inlägg
19 november 2006
det rengnar och ingen snö   strax norr om gävle heller så

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 november 2006
tror de va i fjol de åskade mitt i vintern här.. kommer inte ihåg månad med de va nån gång mitt i vintern iaf.. men de är ju sällsynt

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

120 Inlägg
19 november 2006
När jag gjorde lumpen 2001, åska det i mitten av november! Vi stog uppställda på en grusplan och hade nån genomgång när trumpetlåten som spelas när flaggan halas på eftermiddagen/vid solnedgång drog igång. Plötsligt ser vi en bamse-blixt klippa ner bakom dungen. Då tystnade trumpeten....

Miklen
19 november 2006
Klimatet e ju helt fucked up så varför skulle d inte kunna åska smile Dom har ju 8 grader nere i australien å d e SOMMAR där tongue

bullsmugglare
190 Inlägg
19 november 2006
Miklen skrev:
Klimatet e ju helt fucked up så varför skulle d inte kunna åska smile Dom har ju 8 grader nere i australien å d e SOMMAR där tongue

håller med nått är fel, och det är fan inte lite=) vi hade också åska här idag i Nora...

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

Wankel
1 080 Inlägg
19 november 2006
vet inte om det är vanligt, men kommer ihåg att det åskade under julafton en gång när jag var liten

MDS Västerås

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 november 2006
själv har man sett en blixt från en inprincip klar himmel

SSS -12
3 217 Inlägg
19 november 2006
Det är inte så att du bor i Malmö? Där smäller det lite då och då, fast det behöver inte vara åska för det... Kan vara maffia eller andra gangstrar som slåss leker krig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök