Har inte så mycket erfarenhet av bilar, men har en volvo 940 som är bsr chippad i båda boxarna och ett laddtryck på 1.1bar, under rent gaspådrag på trean så sprängdes blocket vid ca 4000varv. Ska sätta i en ny motor i helgen. Men undrar varför det hände?
Har inte så mycket erfarenhet av bilar, men har en volvo 940 som är bsr chippad i båda boxarna och ett laddtryck på 1.1bar, under rent gaspådrag på trean så sprängdes blocket vid ca 4000varv. Ska sätta i en ny motor i helgen. Men undrar varför det hände?
Har inte så mycket erfarenhet av bilar, men har en volvo 940 som är bsr chippad i båda boxarna och ett laddtryck på 1.1bar, under rent gaspådrag på trean så sprängdes blocket vid ca 4000varv. Ska sätta i en ny motor i helgen. Men undrar varför det hände?
dåligt servad dvs dålig olja kanske? tråkigt att höra iaf . Har en 945 ltt som jag har kört i 2 år med 1,3-1,4 bar och den håller än den har gått 34000mil
Har inte så mycket erfarenhet av bilar, men har en volvo 940 som är bsr chippad i båda boxarna och ett laddtryck på 1.1bar, under rent gaspådrag på trean så sprängdes blocket vid ca 4000varv. Ska sätta i en ny motor i helgen. Men undrar varför det hände?
Ok, när motorn sprängdes så kolla du att den inte skenladda? hur har du justerat upp laddtrycket?
För en 940 med dom milen och den motorn kör man inte ihjäl i första taget. Åkte själv 2 somrar med massa trim, bl.a 19t@ 1,3 bar =ca300hk med ORGINAL orörd botten, inga som helst problem.
Personligen tror ja problemet ligger i att den skenladda. för kör man med org. trycklocka och schimsar ut den eller skruvar på stången (om den är gängad vilket den inte brukar vara på -98) så blir det svajigt ladd och upptill i varvtal brukar det kunna dra iväg., särsklt med 3" dp, har du det?
Så när du satt i nya motorn rekommenderar ja dig att köpa en 1,0bars klocka från BSR så ska du se att alla världsproblem är lösta