3274
Sök

Funderingar runt dockningsbara monosteg

Gladen Audio
2 388 Inlägg
2 oktober 2010
low_and_loud skrev:
med tanke på att det är 98 cm det aq steget så blir det tuftt att bända in det i golfen. golfen är 90 cm mellan hjulhusen så fan vet om det går att få in bak i någonstans.har haft en ide att låta steget/stegen hänga i backluckan dvs där bakrutan i vanliga fall brukar sitta men då kommer jag helt enkelt plåta igen bakrutan helt.

Bygg en hylla som går ovanför bakdämparna/hjulhusen på din golf

så har jag sett en ha ett Audio-system Helon9000 o det är 1m brett totalt så det går.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

4 074 Inlägg
2 oktober 2010
low_and_loud skrev:
med tanke på att det är 98 cm det aq steget så blir det tuftt att bända in det i golfen. golfen är 90 cm mellan hjulhusen så fan vet om det går att få in bak i någonstans.har haft en ide att låta steget/stegen hänga i backluckan dvs där bakrutan i vanliga fall brukar sitta men då kommer jag helt enkelt plåta igen bakrutan helt.

bra idé.... big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

low_and_loud
2 oktober 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:
low_and_loud skrev:

bra idé.... big_smile

ha ha då får man gasdämpare i stötdämpar storlek för att hålla uppe luckan sen  smile

low_and_loud
2 oktober 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
low_and_loud skrev:

Bygg en hylla som går ovanför bakdämparna/hjulhusen på din golf

så har jag sett en ha ett Audio-system Helon9000 o det är 1m brett totalt så det går.

fördelen med att bygga upp det hängandes i bakluckan är att man kommer åt samtliga 10 batterier under kommande golv som ligger ovanpå batteribanken då är det lätt att bara lätta på locket (golv) o vips så kommer man åt samtliga batterier lätt att underhållsladda o ha koll på dom, eftersom man inte har något stort steg som är monterat uppe på och är i vägen.

1 400 Inlägg
2 oktober 2010
Eller varför inte 2st Ground Zero GZPA1.6500D
Eller ett GZPA 2.20000D

www.mmaudio.se/mmaudio_catalogue.pdf

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 oktober 2010
Ett AQ 20K steg går in i en golf.. Det ska ju inte sitta ovanför hjulhusen..
Bakom hjuhusen är det ju inga problem, tror jag i alla fall.. smile

Som man säger i reklamen.. Sluta nojja nu..
Senast redigerat av Tokken (3 oktober 2010)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

low_and_loud
3 oktober 2010
Trådstartare
Tokken skrev:

tumstocken var framme igår och det är inga problem smile med steg upp till 1000 mm långa.det blev jäkligt trångt för 10 batterier men det är inget kul om det inte är komplicerat det är ju det som är utmaningen.
skulle gissa på att jag kommer ha sveriges tyngsta golf sen.

4 693 Inlägg
3 oktober 2010
low_and_loud skrev:
Tokken skrev:

tumstocken var framme igår och det är inga problem smile med steg upp till 1000 mm långa.det blev jäkligt trångt för 10 batterier men det är inget kul om det inte är komplicerat det är ju det som är utmaningen.

Kan inte steget ligga åt andra hållet då, framifrån och bak?
Lägga det under baslådan.... Jag vet inte, bara en idé

Booyakasha!

low_and_loud
3 oktober 2010
Trådstartare
Softis skrev:
low_and_loud skrev:
Tokken skrev:

ska även se om det kanske kan ligga på en hylla ovanför batterina. men just nu strular allting tog den gamla golvmattan till bagaget och ritade av på nya golvet men det passade inte fullt ut sen så då var jag tvungen att höja upp hela golvet 45 mm för att få det slätt så nu får jag ta ner höjden på lådan med 25mm för att få ihop allt.tur att jag medvetet gjorde lådorna för stora på ritningen.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 oktober 2010
low_and_loud skrev:
Softis skrev:
low_and_loud skrev:

ska även se om det kanske kan ligga på en hylla ovanför batterina. men just nu strular allting tog den gamla golvmattan till bagaget och ritade av på nya golvet men det passade inte fullt ut sen så då var jag tvungen att höja upp hela golvet 45 mm för att få det slätt så nu får jag ta ner höjden på lådan med 25mm för att få ihop allt.tur att jag medvetet gjorde lådorna för stora på ritningen.

http://cdn0.knowyourmeme.com/i/24989/original/Advice-Bible-Pics-or-it-didnt-happen.jpg

ALLTID ROLIGARE MED BILDER!!! wink
Senast redigerat av Tokken (3 oktober 2010)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

low_and_loud
3 oktober 2010
Trådstartare
low_and_loud skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=low_and_loud&cat=88040&image=1002480

vet inte hur man lägger in bilder här ?

3 466 Inlägg
3 oktober 2010
low_and_loud skrev:
low_and_loud skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=low_and_loud&cat=88040&image=1002480

vet inte hur man lägger in bilder här ?

Laddar upp på ditt Galleri.
Går in på bilden och kollar i fältet till höger där det står en BB-kod som du kopierar och klistrar in i ett forumsinlägg, DONE! wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

low_and_loud
4 oktober 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/103446/1002480_hyf29u.jpg

591 Inlägg
9 oktober 2010
Tjena jag har 2 stycken MDS SPL 1400 DIGITAL MONOBLOCK 1400watt/700w RMS/Styck
kan man docka dom?? Hur gör man?

DB-Jägarn

7 277 Inlägg
9 oktober 2010
Master_Blaster78 skrev:
Tjena jag har 2 stycken MDS SPL 1400 DIGITAL MONOBLOCK 1400watt/700w RMS/Styck
kan man docka dom?? Hur gör man?

Hittar ingenstans där det står att det går så antagligen inte.

Sök