Vilka jävla summor det ska kosta hit och dit med M3...
Så mycket pengar är det inte frågan om. Min har en medelförbrukning på 1.27 liter/mil om jag inte minns fel och då ska det tilläggas att bilen nästan bara körs på helgen och då är det mest bus o rejs.
Körde hem den när jag köpt den på 0.87 liter/mil så några enorma bränslekostnader är det inte.
Precis som vilken Volvo eller Saab turbo som helst.
Däck....ja det håller rätt länge om man vill det, eller inte om man som jag gillar att åka på bredden och ryka
![smile](img/smilies/smile.png)
men det bestämmer man ju själv som sagt.
Har man inte så många spänn på kontot så behöver man ju inte stå vid korvmojjen och elda upp däcken för fjortisbrudarna
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Service....ja ca var 2000:e mil lite beroende på körsätt men hitta en vettig verkstad åt dig med vettiga priser om du inte gör det själv. Dom vanliga oljeservicarna är inte direkt avancerade.
Välj alltså inte BMW:s egna märkesverkstad för där kostar det 3 gånger så mycket och inte alls säkert att jobbet blir bättre utfört. Troligen motsatsen.
Försäkringen kostar på mig mellan 14 och 16 lappar på de billigaste bolagen, då har jag dock fyllt 25 vilket gör en del men bor du hemma så ställ den på farsan så kostar den nog mindre, om du inte bor hemma är det inte okay dock.
Jag kör ca halva året med min vilket jag tror så gott som alla gör med en M3 E46 och då blir det blir ju bara hälvten av pengarna man betalar på ett år.
Grejer som går sönder tror jag inte du behöver vara så orolig för om du inte köper en skrothög. Jag har inte behövt byta något sedan i våras och polaren som har en likadan kärra har mig veterligen inte bytt något på sin heller och han har haft sin i ca 2 år och ca 5000 mil, förutom däck och bromsar men det är ju fullt normalt. Det är ju bra bilar som är gjorda för att köras aktivt.
Köp för fan, en kul bil som är bra på det mesta !