3447
Sök

Avgassystem läckage, avgasbandage?

878 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Tjena!.
Har en läcka på avassystemet mellan en rör och en annan.

Fungerar avgasbandage?, är väl ingen JÄTTE liten läcka utan läcker ju gott.

Är två rör ihop men skarv i mitten  då det inte är samma rör är ingen glapp eller nåt men läcker som attan...
Har nämligen ej tillgång till svets.

MVH

All The best
MVH
Jonas .L

871 Inlägg
10 oktober 2010
är det litet så går det ju med avgaspasta.. en liten klick så är det tätt.. måste ju vara lättare än att klä in det i bandage ? tongue

850 Inlägg
10 oktober 2010
blanda i lite etanåll! typ 3 liter bensin och 7 liter etanål och in och bes!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

Offroad Racing
3 122 Inlägg
10 oktober 2010
940_44 skrev:
blanda i lite etanåll! typ 3 liter bensin och 7 liter etanål och in och bes!

Det får ju säkert avgassystemet tätt... Bättre att åtgärda felen direkt istället för en massa fullösningar.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

killercow
10 oktober 2010
pasta är bara en tillfällig lösning. håller några dagar max. provat med en rad lösningar i skarv. även både pasta och bandage sammtidigt. enda som hjälper är köpa nytt eller svetts

32 Inlägg
10 oktober 2010
Är det raka rör så går det utmärkt med öl-burk, två slangklämmor och pasta (avgas)...

Det bästa är nog att åka till någon firma som kan svetsa det för lite fikabröd...

878 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
okej...
så ni rekomenderar inte att jag drar på avgasbandage över läckage och klämma?

All The best
MVH
Jonas .L

killercow
10 oktober 2010
kolla med den lokala skroten eller nån billig verkstad om dom kan svetsa. tar inte många min och det håller garanterat bäst. ja betalade 200 för en liknande grej för ca 4år sen. pasta plus bandage plus klämmor landar väl på runt hundralappen så... roll
Senast redigerat av Rullar_än (10 oktober 2010)

39 Inlägg
10 oktober 2010
gör de klokt o svetsa på ett nytt rör eller kapa bort där de e dåligt o sätt dit ett rör me två KLOKA klammer på varje sida, annars kommer du få ligga under o smeta pasta en gång o veckan

Sök