2214
Sök

Byte av vindruta på 740

Söderholm
17 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Tjena!

Nån som vet om det är lätt å byta vindrutan på en Volvo 740 själv?
Tänkte byta på min men undrar hur ja ska göra å va ja ska ha för verktyg till monteringen å demonteringen samt vilket "lim" ja ska ha smile

Mvh

767 Inlägg
10 oktober 2010
Har du en ruta lös är det inga problem.
Problemet är att få ut rutan hel wink

Men har du en hel ruta som ska dit så sparkar du bara ut den gamla och skär bort kittet som den är limmad med.
Sen kladdar du på nytt kitt. Sikaflex funkar eller något liknande och trycker dit den nya rutan smile

Söderholm
17 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Nice big_smile
Skroten hade tydligen nån billig ruta smile

Tack för svaret eller va man säger big_smile

173 Inlägg
10 oktober 2010
men se te så skroten plockar ur rutan så den blir hel bättre att de har söndern en att du har de o så får du betala för att du hade sönder den tongue i fall du skulle ta ur den i a du fattar nog vad ja menar wink

Söderholm
17 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
haha ah wink

Smålänning
7 883 Inlägg
10 oktober 2010
Använda inte sikaflex. Och inte lim.

Butyltejp ska det vara, som sitter på 740 från början, kostar itne alls mycket på Volvo, och då får du med primer och sådant som ska vara också. Det fick jag när jag bytte på min.

Lim går att använda, men kör du i en djup grop kanske du börjar svära lite...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Söderholm
17 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Okej smile

Tackar

7 100 Inlägg
10 oktober 2010
kicka ut den gamla rutan och ditt med nya.
ja bytte sido ruta på min 745:a.ja drog till närmaste glasverkstad och köpte en rulle med nå jävligt kletit grej,vet ej va den hette.

men se till att göra rent,ta bort den gamla tätningen och gör sedan rent me nå medel som biter ordentligt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök