FreeSniff skrev:
Carlee skrev:
FreeSniff skrev:
var jävligt sugen på en m3. sedan såg jag hur mycket det skulle kosta å äga. budgeten räcker nog inte till för sådan bil... tyvärr så ofantligt dyrt. men ska man ha de bästa så kostar de
så m3 faller bort. på topp ha vi då 350z nån som vet lite om kostnader för en sådan bil
Ekan_1 du få gärna stå och pracka på mig med alla dina tankar och tycken. hehe
är ganska öppen för förslag
Är det försäkringen du syftar på eller? Annars upplever jag inte M3 så särskilt dyr i förhållande till vad man får tillbaka utav den och allrahelst om man jämför mot "sportbilar" i samma prisklass.
själv m serien är dyr å försäkra. men även service. dyra dela
vad får du i på ett år om du räknar bort bensin
serva varanat år typ lr ?
Den behöver inte vara så dyr att försäkra. Visst M3 E36 ligger högt, det vet jag av egen erfarenhet. Betalar ca 7k helförsäkrat på min Z3M nu hos Länsförsäkringar. Z3 M är ganska så skonad från detta, mycket ligger nog i att den har stått högt i pris, dvs det är inte så många ungdomar som haft råd med dessa och som "bättrat" på olycksstatistiken.
Inspection 2 ligger på ca 7-11k beroende på vad som ska göras och vilken firma(auktoriserad) du lämnar till
Inspection 1 ligger på ca 3-6k beroende på vad som ska göras och vilken firma(auktoriserad) du lämnar till .
Jag har bytt bromsbelägg bak nyligen, dessa gick på 538kr hos Waarwest.se
Tog några exempel från deras sida
Belägg fram ca 600-700kr
Skivor fram ca 1300kr, bak ca 700kr.
Tändspole ca 900kr
Termostat&vattenpump ca 450kr/st
Luftfilter 200kr
Oljefilter ca 100kr m.m m.m
http://www.waarwest.se/ , de har ganska så lika priser som BMW själva har.
Upplever min Z3M som betydligt billigare i drift om tex jämför mot min tidigare Impreza WRX STi -05, som dessutom ville ha 1,5-2 liter/milen, och jag tror även att dessa bilar är lika eller snäppet billigare än Audis motsvarigheter S3/S4..