3352
Sök

Centrallås fungerar ej efter byte av ruta på verkstad. Vad kan ha hänt?

200 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Hade inbrott i bilen och lämnade in den för byte av förarsidorutan. Jag vet till 100% att det gick att låsa och öppna bilen via fjärrlås innan jag lämnade in den.

Men när jag idag fick tillbaka bilen så låser den enbart bakluckan... så kan detta varit nått som helt enkelt bara har gått sönder eller har bilverkstaden missat något?

Dom har stängt nu så jag kan inte ringa dem men tänkte höra med alla kunniga personer här om det är någon som har en aning om vad som kan ha hänt.

4 767 Inlägg
11 oktober 2010
Inte alls omöjligt att dom glömt sätta tillbaka nån kontakt eller så när dom haft nere dörrsidan.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

341 Inlägg
11 oktober 2010
med största sannolikhet har dom glömt sätta tillbaka kontakten till låskistan på den dörren, oftast brukar låste till bakluckan samt tanklucka om man har lås där gå via en egen krets från bcm styrdonet, troligtvis därför som det funkar och inte dom andra.

200 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Tack för svaren!! Jag ska ringa verkstaden nu och förhoppningsvis erkänner dom sitt fel smile

200 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Suck,

Har nu pratat med dom och då sa han:

Vi märkte också det när vi skulle låsa bilen, och han sa att det måste vara ren otur att det hände i samband med att jag låste den när jag lämnade den hos dem.

Men han sa att han kunde kolla på det nästa onsdag, och att det kanske går på försäkringen (lämnade in den då det var inbrott i bilen)

Men jag kommer nog stå på mig att det är deras fel eller vad tycker ni?

247 Inlägg
12 oktober 2010
maccswe skrev:
Suck,

Har nu pratat med dom och då sa han:

Vi märkte också det när vi skulle låsa bilen, och han sa att det måste vara ren otur att det hände i samband med att jag låste den när jag lämnade den hos dem.

Men han sa att han kunde kolla på det nästa onsdag, och att det kanske går på försäkringen (lämnade in den då det var inbrott i bilen)

Men jag kommer nog stå på mig att det är deras fel eller vad tycker ni?

Klart du ska stå på dig... Kan dock bli svårt att bevisa hmm

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

Sök