3431
Sök

Opel Astra -99 Airbag-lampan lyser när stolsvärmen är ikopplad

7 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Hej. Har en Opel Astra årsmodell 99. Köpte bilen för några månader sen. Nyligen upptäckte jag att stolsvärmen inte var ikopplad, så jag kopplade i den, och då började airbag-lampan lysa (bilfirman jag köpte bilen av måste vetat om detta och därför kopplat ur stolsvärmen...)

Vad kan problemet vara? Antar att det är väldigt svårt att säga... Är en sådan sak dyr att lämna in för reparation?

236 Inlägg
9 oktober 2010
RiffRaff skrev:
Hej. Har en Opel Astra årsmodell 99. Köpte bilen för några månader sen. Nyligen upptäckte jag att stolsvärmen inte var ikopplad, så jag kopplade i den, och då började airbag-lampan lysa (bilfirman jag köpte bilen av måste vetat om detta och därför kopplat ur stolsvärmen...)

Vad kan problemet vara? Antar att det är väldigt svårt att säga... Är en sådan sak dyr att lämna in för reparation?

Låter väldigt mysko. Är kanske någon form av sidoairbag eller airbag i stolen som går på samma kabel? Låter iofs väldigt konstigt :S

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 oktober 2010
Sitter väll förmodligen både en sidoairbag å en bältestrackare i stolen å så va det nån är å fippla med sladdarna å skapa en felkod.

Förmodligen samma person som trodde han fixa stolsvärmen

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

7 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Hur fixar man detta då? Stolsvärmen är ju fan favoritfunktionen... Men det är samtidigt dumt att köra utan airbags bara för man vill ha det lite varmt om baken.

Sök