3842
Sök

P Böter på tyskreggad bil

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Var och hämtade en bil från tyskland för nån vecka sen, och nu häromdagen så lyckades jag "glömma" betala parkeringen och fick en tusing i böter... Är de nått jag måste betala? Eller kan dom spåra mig igenom mina tyska tillfälliga plåtar?

Mvh Emil

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

8 883 Inlägg
10 oktober 2010
Klart att du måste betala dina P-böter om du parkerat fel du får hem en påminelse om du struntar i att betala.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

1 867 Inlägg
10 oktober 2010
Jag hade väntat med att betala iaf.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 265 Inlägg
10 oktober 2010
borde ju inte komma nått när de är utlandsregistrerad.
norge har nått samarbete med sverige så man får parkeringsböterna hem om man parkerat fel där.
parkerar man fel i finland så kommer de inget på posten,

så vänta med att betala, kommer de en påminelse så betala då
Senast redigerat av joakim89 (10 oktober 2010)

Jägermeister
910 Inlägg
10 oktober 2010
Där har du fel, jag har fått parkeringsböter i Finland och dom kom hem till mig genom nått Svenskt inkassobolag flera månader efter att jag fick p-böterna, visste inte att man behövde ha p-skiva där så fick jag böter men slängde dom.smile

Böter skulder mm kommer hem från Finland och betalar du dom inte går dom till Svenska kronofogden, säger det inte för attr jag gissar eller påstår mig veta utan för att jag vet att det är så.

Sen om alla privata Finska bevakningsbolag eller parkeringsbolag skickar böter eller orkar tjaffsa med utllandsregistrerade fordons ägare vet jag inte.

joakim89 skrev:
norge har nått samarbete med sverige så man får parkeringsböterna hem om man parkerat fel där.

Senast redigerat av gemini78 (10 oktober 2010)

En gång är ingen gång...

1 265 Inlägg
10 oktober 2010
gemini78 skrev:
Där har du fel, jag har fått parkeringsböter i Finland och dom kom hem till mig genom nått Svenskt inkassobolag flera månader efter att jag fick p-böterna, visste inte att man behövde ha p-skiva där så fick jag böter men slängde dom.smile

Böter skulder mm kommer hem från Finland och betalar du dom inte går dom till Svenska kronofogden, säger det inte för attr jag gissar eller påstår mig veta utan för att jag vet att det är så.

Sen om alla privata Finska bevakningsbolag eller parkeringsbolag skickar böter eller orkar tjaffsa med utllandsregistrerade fordons ägare vet jag inte.

joakim89 skrev:

de är iallafall några bolag som inte skickar ut nått.
däremot fortkörningsböter måste betalas

41 Inlägg
11 oktober 2010
Du bör betala dina parkeringsböter.
Flera stora parkeringsbolag och bevakningsföretag med parkeringsövervakning som uppgift har samarbete över större delen av Europa.

Tex. om du har en Finsk registrerad bil och felparkerar i Sverige så kommer parkeringsbolaget att söka upp dig även om du bara var på besök i Sverige.

Om du ignorerar boten kommer ett inkassokrav och sedan kommer kronofogden och vill ha massa pengar.
Enklast att betala...

Baron
184 Inlägg
11 oktober 2010
vill du riskera att få en betalningsanmärkning så skit i att betala

enligt polisen så har Sverige sammarbete med de flesta länder i europa
hade du varit tysk på semester i sverige hade det varit en annan sak

tror du kommer få betala

475 Inlägg
13 oktober 2010
har fått massor med p-böter på min eng reggade bil.. inte en enda p-bot hem tongue

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Tror nog jag skiter i att betala den då... Kan ju tillägas att de tillfälliga plåtarna även hade gått ut 2 dagar innan. Får väl hoppas man inte får nån påminnelse då.

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Klart att du måste betala dina P-böter om du parkerat fel du får hem en påminelse om du struntar i att betala.

Mvh
Hamilton

Även fast plåtarna inte har någon som helst knytning till mig och dessutom var ogiltiga..?

- Har du champagne?

Baron
184 Inlägg
17 oktober 2010
fett sen om du planerar låna pengar eller nått

"tyvärr, du har en betalningsanmärkning" tongue

Sök