3211
Sök

Baslåda bmw 34 525 -95 hjälp!

10 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Tjenare är så att jag funderade över att fixa en baslåda till min e34 sedan -95, har läst runt lite och det låter som att bygga en låda är det bästa alternativet.

Och nu undrar jag är det bättre att använda monoblock till basarna och funkar monoblocket till 2st basare?

Har sett att t.ex.  DLS MW10DP som jag vart inne på nu ett tag har ritningar som medföljer till sina basare, men det är bara till singellådor, finns det någonstans man kan få reda på hur man skall bygga en låda, hur stor volym som behövs för 2 basare? Skall man bygga en sluten eller bandpasslåda? (har skidlucka)

Skulle också gärna vilja ha några förslag på basare och slutsteg/monoblock har en budget på 6-8 tusen, spelar mycket rock/metal men vill ändå ha det dära extra ifall jag blir sugen på trance/hardstyle.

Tack på förhand smile!

1 435 Inlägg
18 oktober 2010
Hej!

Ja tycker att du ska bygga en portad låda som spelar genom skidluckan. Det är viktigt att du bygger lådan så att den tätar bakåt, så basen bara kan komma in i kupén. Angående DLS-basarna så kan säkert butiken du köper dem av hjälpa dig med lådritningar.

DAVEO
513 Inlägg
19 oktober 2010
Hör med dls själva, eller butiken du köpte ifrån. Annars kan du alltid fråga "Drönirettab" här på garaget, han har bra koll på de där..

SM 2a i Super Street Nowall 2012. Personbästa 2012: 155,3db (@49hz), i Mk2an.
SM 3a i Bassrace 149.9 2012, i Mk2an.
SM 3a i Super Street 1-2, 2011. Personbästa 2011: 154,5db (@35hz), i Mk3an.

10 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Okej tackar big_smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 oktober 2010
Alpinabiturbo skrev:
Hej!

Ja tycker att du ska bygga en portad låda som spelar genom skidluckan. Det är viktigt att du bygger lådan så att den tätar bakåt, så basen bara kan komma in i kupén. Angående DLS-basarna så kan säkert butiken du köper dem av hjälpa dig med lådritningar.

+ 1 spelade sjukt i din

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

3 466 Inlägg
19 oktober 2010
Till dom basarna så bör du satsa på ett monoblock med bra kontroll. Det är trots allt välljudsbasar.
Tycker du ska kolla lite på DLS CAD11, DLS CAD15 och DLS A6.

Vad gäller lådor så skickas det med en lådritning till basarna och du får även med en port i rätt storlek och längd till den lådan. Ska du bygga en låda till 1st så kan du ringa till DLS huvudkontor så fixar dom en lådritning till dina basar och din bil. Se till att du tar måtten i din bil först så du kan uppge hur stor lådan kan vara.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

10 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Till dom basarna så bör du satsa på ett monoblock med bra kontroll. Det är trots allt välljudsbasar.Tycker du ska kolla lite på DLS CAD11, DLS CAD15 och DLS A6.

Vad gäller lådor så skickas det med en lådritning till basarna och du får även med en port i rätt storlek och längd till den lådan. Ska du bygga en låda till 1st så kan du ringa till DLS huvudkontor så fixar dom en lådritning till dina basar och din bil. Se till att du tar måtten i din bil först så du kan uppge hur stor lådan kan vara.

Tackartackar blir nog att slå en pling till DLS och höra mig för senare smile

Sök