3754
Sök

Hur mycket pallar bmws s54 motorn?

11 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej!
För en par månader sedan blev jag stolt ägare av en e46 m3a.
Planerna har hela tiden varit inriktade på att över ladda motorn.
Frågan är: hur mycket står s54ans underdel pall för?
Och fråga två: kompressor eller turbo, vad e bäst?
Uppskattar all hjälp ja kan få:)
Mvh Jocke


171 Inlägg
19 oktober 2010
#2

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

2 011 Inlägg
19 oktober 2010
#3
Själv inte säker på svaren på din fråga, men en polare satte i kompressor som monterades i Norge och ställdes in där. Kommer inte ihåg vad de heter, men säkert någon annan som vet. Gick på c:a 50000:- om jag minns rätt. Tror alla fall att kompressor är att rekomendera.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
19 oktober 2010
#4
Clintan66 skrev:
Själv inte säker på svaren på din fråga, men en polare satte i kompressor som monterades i Norge och ställdes in där. Kommer inte ihåg vad de heter, men säkert någon annan som vet. Gick på c:a 50000:- om jag minns rätt. Tror alla fall att kompressor är att rekomendera.

ESStuning.com
Bra grejer, jag är inte alls partisk. wink

https://www1.garaget.org/archive/18/17901/15081/15081-1595959.jpg
Senast redigerat av TCG (19 oktober 2010)

11 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
#5
TCG skrev:
Clintan66 skrev:
Själv inte säker på svaren på din fråga, men en polare satte i kompressor som monterades i Norge och ställdes in där. Kommer inte ihåg vad de heter, men säkert någon annan som vet. Gick på c:a 50000:- om jag minns rätt. Tror alla fall att kompressor är att rekomendera.

ESStuning.com
Bra grejer, jag är inte alls partisk. wink

http://www1.garaget.org/archive/18/17901/15081/15081-1595959.jpg

Det lutar åt ESS men ja skulle dock vilja veta hur mycke man kan ladda på innan bottendelen rasar:P


2 011 Inlägg
19 oktober 2010
#6
Kan väl kontakta dem och höra med dem. De bör ju veta mer 100%

Inte farten som dödar. Det är stoppen

11 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#7
Får ta och göra det:)


I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
20 oktober 2010
#8
DrmJunior skrev:
TCG skrev:
Clintan66 skrev:
Själv inte säker på svaren på din fråga, men en polare satte i kompressor som monterades i Norge och ställdes in där. Kommer inte ihåg vad de heter, men säkert någon annan som vet. Gick på c:a 50000:- om jag minns rätt. Tror alla fall att kompressor är att rekomendera.

ESStuning.com
Bra grejer, jag är inte alls partisk. wink

http://www1.garaget.org/archive/18/17901/15081/15081-1595959.jpg

Det lutar åt ESS men ja skulle dock vilja veta hur mycke man kan ladda på innan bottendelen rasar:P

Med tanke på vad Loaded har för prestanda så känns det som att bottendelen klarar en del. smile

11 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
#9
TCG skrev:
DrmJunior skrev:
TCG skrev:

ESStuning.com
Bra grejer, jag är inte alls partisk. wink

http://www1.garaget.org/archive/18/17901/15081/15081-1595959.jpg

Det lutar åt ESS men ja skulle dock vilja veta hur mycke man kan ladda på innan bottendelen rasar:P

Med tanke på vad Loaded har för prestanda så känns det som att bottendelen klarar en del. smile

Ja så har jag ju också tänkt:) men siktar dock på mer av vad Loaded har.
Den ska ju inte gå bana så siktar på dryg 600 sträcket:)


3 120 Inlägg
20 oktober 2010
#10
DrmJunior skrev:
TCG skrev:
DrmJunior skrev:

Det lutar åt ESS men ja skulle dock vilja veta hur mycke man kan ladda på innan bottendelen rasar:P

Med tanke på vad Loaded har för prestanda så känns det som att bottendelen klarar en del. smile

Ja så har jag ju också tänkt:) men siktar dock på mer av vad Loaded har.
Den ska ju inte gå bana så siktar på dryg 600 sträcket:)

Loaded är en M3 CSL, visserligen skiljer väl inte bottendelen, det är väl bara kamprofil och ventiler samt luftfilterbox?


Vill du plocka ordentligt med effekt är det väl byte av stakar och kolvar. Lite sänkt komp så ska den nog kunna ge ärliga 6-700 på bakhjulen med en snigel. smile Drivlinan om det är en vanlig manuell bör hålla för effekten utan större problem om man kör med huvudet. Fanns väl en motor kvar från Oskars Audi TT DTM bygge, där bottendelen är rejält påkostad, torrsump etc, härligt utgångsobjekt, bara att kasta på en turbo. Vet dock inte om han har såld den eller inte.

MVH

Viktor



Sök