2515
Sök

Neonljus

458 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Behöver lite hjälp med att koppla in neonljus, hur gör jag?.. Tips på bra ställen
man kan köpa ifrån!
Senast redigerat av Kojloj (22 november 2006)

592 Inlägg
22 november 2006
Köp dataneon från en vanlig datoråterförsäljare, billigt och lyser bra smile

2much.fi
Accessories for your DSLR

458 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Slaktarin skrev:

Nja, ska ha det till bilen nu så det får bli från någon billjuds försäljare..

busare
157 Inlägg
22 november 2006
haha spelar ju ingen roll va man köper tongue
hehe jo det gör det. BRL smile funkar kanon o var billiga smile

Calibra <3

Rörkrökare
575 Inlägg
22 november 2006
blueride är me kanon funka bra men de har mest led men lyser bättre än neon har även med olika funktioner till sina så de dukar i takt till musiken och så! mycket häfftigt får ja lov och säga! har de själv och är nöjd:D

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

592 Inlägg
22 november 2006
Kojloj skrev:
Slaktarin skrev:

Och vad är skillnaden? Billigare neonljus från billjudsförsäljare m.m. brukar oftast vara ett rör med en diod i varje ände, lyser alltså inget vidare. Och dataneon brukar vara billigare och lyser mycket bättre. Men det är ju du som ska ha det...

Obs! menar inte att BRLs neon skulle vara dåligt, men överlag lyser dataneon bättre i samma prisklass.
Senast redigerat av Slaktarin (22 november 2006)

2much.fi

2 644 Inlägg
22 november 2006
Ska du ha i bilen så är data neon perfekt billigt o bra smile Och undercar kitt kan du ju köpa var som helst smile

Johan Lindgren

458 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
jaja, och nu till den andra frågan hur kopplar man neonet? Till minus är ju inte så svårt..
Men till plus, det är väll inte direkt att sätta pluskabeln direkt på batteriets plus eller?
Senast redigerat av Kojloj (22 november 2006)

Rörkrökare
575 Inlägg
22 november 2006
om du köer som ja säger på blueride så är de bara en plugg att sätta i ciggaret uttaget annars är de bara att leta upp en + och en jord kabel (-). de tar knappt inget ström så kvittar va du tar de. sen måste du ju sätta nån sorts brytare me så du kan tända och släka de som du vill och de gör du på + kablen!

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

458 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
simeboy skrev:
om du köer som ja säger på blueride så är de bara en plugg att sätta i ciggaret uttaget annars är de bara att leta upp en + och en jord kabel (-). de tar knappt inget ström så kvittar va du tar de. sen måste du ju sätta nån sorts brytare me så du kan tända och släka de som du vill och de gör du på + kablen!

Ja, men det är ju inte direkt samma Wolt på neonet som det är i bilen.. eller?

778 Inlägg
22 november 2006
ja men om du köper från blue ride men du vill inte ha kablar hängades i kupen som jag antar du inte vill ha så köper du en universial cigaret plug på biltema och kopplar in fönkar svin bra sen är det bara dra in rör genom nån sprina eller nåt du får kanse använda borrmaskin
Senast redigerat av Sluskk (22 november 2006)

9 108 Inlägg
23 november 2006
Slaktarin skrev:
Kojloj skrev:
Slaktarin skrev:

Och vad är skillnaden? Billigare neonljus från billjudsförsäljare m.m. brukar oftast vara ett rör med en diod i varje ände, lyser alltså inget vidare. Och dataneon brukar vara billigare och lyser mycket bättre. Men det är ju du som ska ha det...

Obs! menar inte att BRLs neon skulle vara dåligt, men överlag lyser dataneon bättre i samma prisklass.

Hur funkar dataneon i regn och rusk? Mot stenskott? Finns det dataneonrör som är över en meter långa? Dataneonrören jag sett har verkat klena.

Seriösa frågor alltså, inget illa menat.

592 Inlägg
23 november 2006
MilleN skrev:
Slaktarin skrev:
Kojloj skrev:

Hur funkar dataneon i regn och rusk? Mot stenskott? Finns det dataneonrör som är över en meter långa? Dataneonrören jag sett har verkat klena.

Seriösa frågor alltså, inget illa menat.

Brukar du få stenskott inne i bilen? tongue Vet inte om det är du eller jag som har misförstått men jag trodde det skulle vara neon för inomhusbruk. Men nej, det finns inte dataneon över en meter. Om du tycker dom är klena kan du ju se mitt bagage där jag har 2 dataneonrör, lyser mycket bättre än ett par billiga neonrör från blueride som en polare har, men smaken är ju som baken tongue smile
Bild: http://www.garaget.org/?car=12549&image=279435

2much.fi

Supraman
2 300 Inlägg
23 november 2006
Om du vill ha äkta neon så kan du vända dig till nordiska neon i västerås.

Där kan du beställa exakta mått på rören samt vilken färg och vilken ton på färgen du vill ha.
Neonet blir precis som du vill ha det.

Själva neonröret ligger skyddat i ett starkt plaströr som tål mkt stryk.

Hade det på min förra bil och det var helt kanon, tål den hårda svenska vintern wink med allt salt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Miklen
23 november 2006
Inuti bilen skulle jag helt enkelt lägga min röst på datormoddnings neon.. Dom är små..ljusstarka "helt transparenta" allså lättare att montera.. jobbiga vita sladdar dock men d går ju att fixa. smile

Ett litet tips bara e att inte mata dom med 14 volt..eftersom dom är tillverkade för bara 12volt så slits dom hårdare av 14 volt även om d inte e mycke alls..Men en liten spänningsregulator kostar inte många kronor på t.ex Elfa.. tänk oxå på att inte skarva kablarna till själva ccfl röret..det är extrema spänningar i dom sladdarna å man måste ha rätt dimensioner osv osv annars funkar inte lysrören (sa dom i affären jag har aldrig testat)

Sök