Tja! Nu är det så att jag har fixat med 740;n hela veckan pga. att den ska besiktas om ett par dagar. För en timme sen körde jag ut bilen från verkstaden och upptäckte att tanken läckte. Det konstiga är att den bara läcker när motorn är igång. När jag stänger av bilen så slutar det läcka.
Bränslefiltrets anslutningar? Det var det på min 740 iaf
Kan det inte vara returledningens inkoppling på tanken? Jag tror att det blir lite tryck där under gång och läckaget kan därmed uppstå.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Var ut och kollade nu igen, och det droppar ju från tanken i mitten, men ser inget hål. Anslutningarna vid bränslefiltret kan det väl inte vara då bränslefiltret på 740 sitter under huven?
Var ut och kollade nu igen, och det droppar ju från tanken i mitten, men ser inget hål. Anslutningarna vid bränslefiltret kan det väl inte vara då bränslefiltret på 740 sitter under huven?
Rosthål då?
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Rosthål då?
/Benny
Ja tyvärr så tror jag att det skulle kunna vara så, men det är ju lite konstigt isåfall att det bara droppar när motorn är igång och slutar efter en stund när motorn är avstängd...
Rosthål då?
/Benny
Ja tyvärr så tror jag att det skulle kunna vara så, men det är ju lite konstigt isåfall att det bara droppar när motorn är igång och slutar efter en stund när motorn är avstängd...
Ja, det verkar ju mysko...håller med!!
/Benny