3014
Sök

Värmepaket 855 s 2.5

Plåtslagarn
194 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
hejsan jag skulle behöva lite hjälp med min bil det är en 855a som rubriken med läkande värmepaket jag vet inte vart det läcker men vet bara att det läcker så undrar om det kommer att bli dyrt eller om man kan fixa det själv för en billig peng och då menar jag väldigt billig peng för har ingen inkomst eftersom jag studerar så vill få allting så billigt som möjligt svara gärna så fort ni kan

mvh victor

496 Inlägg
20 oktober 2010
virrebooi skrev:
hejsan jag skulle behöva lite hjälp med min bil det är en 855a som rubriken med läkande värmepaket jag vet inte vart det läcker men vet bara att det läcker så undrar om det kommer att bli dyrt eller om man kan fixa det själv för en billig peng och då menar jag väldigt billig peng för har ingen inkomst eftersom jag studerar så vill få allting så billigt som möjligt svara gärna så fort ni kan

mvh victor

Har precis bytt på min bil och absolut inga problem om man är lite händig, tar ca 30 min om man vet hur man gör. Till och börja med så är det ju rätt bra om du är säker. Nomralt sätt så blir mattan på passagerar sidan blöt/fuktig.

När du väl ska byta gör du såhär. Ta väck plasten under ratten och på passagerarens sida (6 torx) Sedan så tar du ut dina bilmattor och därefter så drar du ner heltäcknings mattan från mittkonsollen. Under mattan sitter det en bit plast med (1 torx) som du tar väck på båda sidorna. Har du orginal slutsteg tar du väck det + ram. Du kommer att se en stor vit (behållare ). Tänk nu på att tömma ut vattnet eller sätta typ en svetstång på slangarna som går in i bilen. På den vita behållaren sitter det fyra skruvar uppåt som ska väck och en som sitter mellan rören som går in till elementet. Lossa alla dem ta även väck drenerings slangen ( den svart, bara att dra loss typ) Lägg ut massa trasor då allt vatten som är i värme elementet kommer att rinna ut i bilen. Ta ett stadigt grepp från varsin sida av den undre delen på den vita behållaren och dra bakot ( man kan få dra rätt hårt) Sedan så är det bara att lirka ut det liggandes ( lättast att ta ut det på passagerar sidan. Sätt ihop i omvänd ordning och ha värmen på när du fyller på vatten.

Jag köpte mitt begagnat och kostade 200kr funkar som en klocka nu smile

Hoppas att detta hjälpte.

Mvh Billy

Plåtslagarn
194 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
okej tack så himla mycket hoppas att jag får ihop det smile jag skriver på forumet om jag fick till det smile

496 Inlägg
21 oktober 2010
virrebooi skrev:
okej tack så himla mycket hoppas att jag får ihop det smile jag skriver på forumet om jag fick till det smile

Varsågod! Ja skriv så att man vet smile

Mvh Billy

Plåtslagarn
194 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
jag fixade ihop det och det funkar riktigt bra som sagt det var bara lite krångligt och få ur den men var lättare och få i den men tack för hjälpen smile stort tack till dig smile

496 Inlägg
25 oktober 2010
virrebooi skrev:
jag fixade ihop det och det funkar riktigt bra som sagt det var bara lite krångligt och få ur den men var lättare och få i den men tack för hjälpen smile stort tack till dig smile

Det var ju roligt att höra smile Det var så lite så, alltid roligt att hjälpa till smile

Mvh Billy

Sök