3447
Sök

Calibra sidokjolar saknas det delar?

195 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Jag har som sagt införskaffat mig en calibra, men tyvärr så tror jag att det saknas 4 st "bitar" till sidokjolarna, någon som vet var man kan få tag på de? eller måste man plasta och jävlas själv? Sen eftersom det är kamelont lack, får man samma effekt om man lackar dom 4 "bitarna" i efterhand?
Nu gick det ju inte att lägga upp en bild här, men jag har bild på min sida hur det ser ut.
Mvh thomas

3 059 Inlägg
20 augusti 2010
Jo ser ju ut att fatats ett par luckor eller va man ska kalla de.. antar att det är där man ska få in domkraften..

679 Inlägg
20 augusti 2010
Det är rätt vanligt att dom saknas på calibrorna...
hade jag haft kvar mina hade du kunnat få dom...

Och svar ja, det är där man ska ha domkraften..

Köp ett par andra sidokjolar och kräng på om inte annat...
Annars får du nog söka runt lite...
=P

195 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Tackar för svar, ingen som vet var man kanske kan köpa bara "luckorna"?smile Eller som har 4 st hemma som man kan köpa?tongue. Har ju tyvärr inte råd att köpa nya kjolar+lacka om dom i kamelont:P

3 059 Inlägg
22 augusti 2010
Är dte orginal kjolar som opel säljer?? Isåfall brukar man kunna köpa sånna saker lösa..

195 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Jag vet inte om det är original kjolar? det liknar ju original kjolar, men tycker dom här typ sticker ut lite granna, kanske är för att dom är lackade i samma färg? ifall det är orignial så måste det ju gå att få tag på:D .

3 059 Inlägg
22 augusti 2010
Ja tycker det.. kör ner till en Opel handlare o kolla läget?

195 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Aa det ska jag göra:) Tackar så mycket för hjälpen!!!smile

27 Inlägg
25 oktober 2010
Var ett tag sen den här tråden var igång.
Men har du fått tag på bitarna till sidokjolarna?
För jag har annars de liggande hemma annars.

195 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
De finns ju att köpa på opel, men det värsta är att jag inte kan lacka den färgen jag har igen. för man får inte samma resultat:/ Så jag funderar på att ta bort sidokjolarna helt. Tack ändå:)

3 059 Inlägg
25 oktober 2010
Har du färgnummer så ska de gå utmärkt.. Så himlans stor skillnad kan de inte bli på dessa små luckor om du lackar med samma färg.. låt dom sitta på ett tag så ska du se att dom snart är lika resten av bilen.

Vet du vem som lackade bilen i den färgen den har nu?
Låt samma person lacka luckorna.. han minns säkert ungefär hur han gjorde (teknik) och kan göra detsamma på luckorna.
Senast redigerat av Smajly (25 oktober 2010)

195 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Jag vet vad färgen heter men har ingen aning om vem som lackat de, jag har pratat med min farbror som är gammal billackerare och han säger att man inte kan få det i samma färg eftersom jag har "kamelont" lack. Men jag ska åka ut till en lackare här i närheten nån dag och kolla.

27 Inlägg
26 oktober 2010
ett litet tips om du får tag på nån lackerare som kan lacka i samma färg så byt sidokjolar för originalet är ruggigt fula(tycker jag) men smaken är som baken.

195 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Jo de är tanken att smälla på ett helt annat kjolpaket om man kan få likadan färg, eller lacka om hela bilen. frågan är bara om pengar och tid:)

27 Inlägg
26 oktober 2010
Nej för fan!!!! Du kan inte lacka om hela bilen den färgen du har nu är grymt jävla vacker.

195 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Hehe tack, jo den är grym som fan, men vill ha komplett kjolpaket, och om det inte går att lacka den så....sad

Sök