3957
Sök

Skarp imma som vägrar släppa!

7 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Hej igen! big_smile

Nej det är troligtvis ingen läcka då mattorna är snustorra och vad beträffa lukt så finns det inget att anmärka (kanske en svag doft av svettig ungdom samt fis men detta är ju onekligen självvållat).

Jag har nyligen putsat rutorna med fönster puts vilket hjälpte lite (mycket lite) AC:n har undersökts och var ingen läcka dock ska den fyllas på inom snar framtid. Kupefiltret skulle jag dock vilja byta ut men då min bilkunnighet är väldigt begränsad så vet jag inte riktigt vart detta sitter. Om någon människa besitter denna kunskap, var då så vänlig att dela med dig (tack på förhand). (Som sagt, det är en Mazda 626 Kombi -98)

Om cirkulationen har gått i baklås kan jag inte svara på då jag inte kan komma på ett bra sätt att testa detta (åter igen dela gärna med er om tips o tricks)  men jag har mina små misstankar om detta kan vara fallet.

Jag tackar er alla mycket hjärtligt för er hjälp och intresse i mitt problem. MVH Joakim
Senast redigerat av Joakim1 (27 oktober 2010)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 oktober 2010
Joakim1 skrev:
Hej igen! big_smile

Nej det är troligtvis ingen läcka då mattorna är snustorra och vad beträffa lukt så finns det inget att anmärka (kanske en svag doft av svettig ungdom samt fis men detta är ju onekligen självvållat).

Jag har nyligen putsat rutorna med fönster puts vilket hjälpte lite (mycket lite) AC:n har undersökts och var ingen läcka dock ska den fyllas på inom snar framtid. Kupefiltret skulle jag dock vilja byta ut men då min bilkunnighet är väldigt begränsad så vet jag inte riktigt vart detta sitter. Om någon människa besitter denna kunskap, var då så vänlig att dela med dig (tack på förhand). (Som sagt, det är en Mazda 626 Kombi -98)

Om cirkulationen har gått i baklås kan jag inte svara på då jag inte kan komma på ett bra sätt att testa detta (åter igen dela gärna med er om tips o tricks)  men jag har mina små misstankar om detta kan vara fallet.

Jag tackar er alla mycket hjärtligt för er hjälp och intresse i mitt problem. MVH Joakim

om du köper ett filter ifrån mann filter så står det utförligt var det sitter och hur du bytar smile

ang cirkulationen så ska det finnas en ventil, som en rund lucka med ett stag till som sitter i närheten av fläkten smile tror jag iaf. är inte helt 100

42 Inlägg
27 oktober 2010
jag har provat tamponger 3 st och det funkade skit bra som luft avfuktare iaf tonguetongue ingen imma eller så

629 Inlägg
27 oktober 2010
Köp 3 st "torr-bollar" (fuktslukaren!) , och ha i bilen! big_smile

Mröh

7 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Dagge88 skrev:
Köp 3 st "torr-bollar" (fuktslukaren!) , och ha i bilen! big_smile

hade en stor jävel i bilen ett par dagar, den var helt snustorr tongue

Forummoderator
18 009 Inlägg
28 oktober 2010
Joakim1 skrev:
./.

Återcirkulation?

Testa att täcka för de centrerade hål som oftast återfinns i mitten i på torpedväggen under huven med full fläkt. Suger den uteluft bör ju flödet i bilen minska eller att papperna suger sig fast lite (vanliga skrivarpapper som du klipper till)

En teori bara som jag inte provat själv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök