2513
Sök

6x9 eller 6,5 kitsystem för hatthyllan?

91 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
tjena
Jag har hört att det är kitsystem som man ska sattsa på istället för vanlig koaxial till fram system. 6x9 är oftast vanliga koaxialer och jag undrar om man kan ha sätta samma kit system i hatt hyllan som man har som fram system? Eftersom jag har hittat rea priser på kit system,och när jag tittar på 6x9 av samma serie så kostar de lika mycket..  så skulle de låta bra...  är de någon som har några erfarenhter utav de...  eller ska de helt änkelt vara 6x9 är i hatthyllan...?

494 Inlägg
23 november 2006
kitt system brukar väll överlag låta bättre än 6´9or så om du måste ha bakhögtalare så är nog ett kitt system ingen dum idee. men om man vill få en ricktigt bra ljudbil ska man inte ha högtalare bak överhuvud taget. '

själv kör jag med 6´9 bak för att de fanns hål orginal så slapp krångla och när folk åker med så blir man döv i framsätet om de där bak ska höra någon sång och itne bara bas:p

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

458 Inlägg
24 november 2006
bennyktm89 skrev:
tjena
Jag har hört att det är kitsystem som man ska sattsa på istället för vanlig koaxial till fram system. 6x9 är oftast vanliga koaxialer och jag undrar om man kan ha sätta samma kit system i hatt hyllan som man har som fram system? Eftersom jag har hittat rea priser på kit system,och när jag tittar på 6x9 av samma serie så kostar de lika mycket..  så skulle de låta bra...  är de någon som har några erfarenhter utav de...  eller ska de helt änkelt vara 6x9 är i hatthyllan...?

Jag körde själv med ett 2 vägskit i hatthyllan (6,5") funkade skit bra, tycker också
att det låter mycket bättre..

Sök