3356
Sök

Byta färg på bilen, hur?

Timmerman
114 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Ja som rubriken, vad skall man göra för att byta färg på bilen. Omregistrering och annat skumt?

1 587 Inlägg
31 maj 2010
omregga till annan färg bara antar jag smile mer än så är de inte !

7 432 Inlägg
31 maj 2010
Volvette skrev:
Ja som rubriken, vad skall man göra för att byta färg på bilen. Omregistrering och annat skumt?

lacka om den wink omreggning ej nödvändig,

519 Inlägg
31 maj 2010
bara att lacka om den,sen när du besiktar bilen nästa gång så kan du nämna att dom ska ändra färgen,men det behövs inte,,

305 Inlägg
30 oktober 2010
Någon som har länk till något typ av bevis för detta att man bara kan lacka & sen köra.
Jag skiter fulständigt i om eran polares polare gjorde så, jag vill veta vad lagen säger om detta? Så man slipper gnäll av farbror blå vid eventuela kontroller.
Finns det någon därute som har bevis för detta?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
30 oktober 2010
Jag lackerade om en bil från vinrödmetallic(volvo 418) till lightning blue pearl(saab 270) och de frågade bara på besiktningen om jag ville skriva in blå som färg på bilen. De kostade inget.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

1 738 Inlägg
30 oktober 2010
Du behöver inte göra någon om reg eller liknande! Jag körde igenom besiktningen med flickvännens bil som är rosa nu! De sa bara: här står det är bilen är röd, då ändrar vi det till rosa! vips så var det klart.

6 558 Inlägg
30 oktober 2010
Dirq skrev:
Någon som har länk till något typ av bevis för detta att man bara kan lacka & sen köra.
Jag skiter fulständigt i om eran polares polare gjorde så, jag vill veta vad lagen säger om detta? Så man slipper gnäll av farbror blå vid eventuela kontroller.

Ja lacka om min guld-färgade 240glt  i ford färgen citrus-gelb å va sen in å besa den sen när ja sålde den så stod det i reg-pappret gul ... så de e bara å måla  å va gla  smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

305 Inlägg
31 oktober 2010
Jag har presis besiktigat bilen så det är ju ett år kvar dit.
Någon som blivit stoppad av polisen och lackat om bilen utan att besiktiga, så det altså står fel färg i registret?

3 259 Inlägg
31 oktober 2010
Dirq skrev:
Någon som blivit stoppad av polisen och lackat om bilen utan att besiktiga, så det altså står fel färg i registret?

Men ring till transportstyrelsen och be dom ändra färgen!!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

5 198 Inlägg
31 oktober 2010
Dirq skrev:

Ring till farbror lagen så får du till 99,9% rätt svar,, så slipper du gissningar på detta forum.

Har svårt att tänka mej att man får böter eller ombes pga fel färg på bilen.
Senast redigerat av gamlingen (31 oktober 2010)

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
31 oktober 2010
Dirq skrev:

Jag har blivit stannad ett par gånger i en bil med "fel färg" och det är inga problem

På första eller andra teorilektionen jag var på inför mitt körkort så fick jag frågan om man måste åka in och regbesikta om man lackat om bilen i en annan färg. Jag svarade ja och det var fel.

Drifttekniker VA
580 Inlägg
31 oktober 2010
Min granne jobbar på bilprovningen. Ställde frågan till honom och han sa att det är bara att ändra vid besiktningen utan kostnad.

1 738 Inlägg
31 oktober 2010
Det är bara måla om! Du har ju samma reg nr och chassi nr kvar det är det som är de viktiga! Sen att det är en annan lack bryr sig inte dom om!!!

Om man inte får byta färg på bilen så skulle du ju heller inte få byta fälgar :S

Du har fått bevis från andra som bara åkt igenom bes utan någon kostnad! Polisen ger inga böter för att du har ändrat fär m.m Så det är bara måla om!!!

Sök