3556
Sök

Vakuum volvo 855- 95 ang mer bränsle hur kopplar man?

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Hejsan,,

Håller på med 855a som jag nydligen fick tag är inte så haj på nya bilar men kan endel

Det är ett T kors med vakuum tryckmätare inkopplat i bilen min fråga är vart ska slangarna som går

vardera sida på T korset ta vägen vart ska dom sitta? En kille kopplade tydligen

bort det och han har pluggat något?

Och jag vet att det har med att bilen får mer bränsle och innan det vart bort kopplat gjort den 200?yikes

Vore tacksam för hjälp!

MVH
Senast redigerat av Meberg (1 november 2010)

Forummoderator
26 372 Inlägg
1 november 2010
...Va?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Ja?smile Hur kopplar man vakuum slangen jag vet inte vart den ska sitta från början till slut? Ska det gå till

givare lr vart,,, Slangen ska sitta vid torpeden någon stans och sen förbi gasregalget men vart?

T korset har dom satt för att kunna ha vakuumtryck mätare i bilen...

Går tyvärr inte ladda upp bild på det här....

Förstår du vilket jag menar?

Forummoderator
26 372 Inlägg
1 november 2010
Meberg skrev:
Ja?smile Hur kopplar man vakuum slangen jag vet inte vart den ska sitta från början till slut? Ska det gå till

givare lr vart,,, Slangen ska sitta vid torpeden någon stans och sen förbi gasregalget men vart?

T korset har dom satt för att kunna ha vakuumtryck mätare i bilen...

Går tyvärr inte ladda upp bild på det här....

Förstår du vilket jag menar?

Är det en befintlig slang som redan finns där som du undrar över, eller ska du dra en slang till något?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Det ska vara en befintlig slang men det har varit om kopplat så bilen får mer bensin och då fick man ut mer drag i bilen..  Men frågan är vart man kopplar det för bilen hade otroligt mer ork mot  nu slö som en åsna mot tidigare innan det kopplades bort. 

Är det något specielt kopplat med vakuumet då som gör att bilen får mer tryck och ork hur och var?smile

Om du vill kan jag skicka bild så ser du vad jag menar?

mvh

8 252 Inlägg
1 november 2010
Till att börja med så finns det ingen slang man kan koppla ur för att den ska få mer bränsle. Den enda slangen som har med bränslet att göra som kan koppla ur ska defintivt inte kopplas ur om amn vill kunna köra md bilen ens.

Däremot så finns det ju folk som rycker ur slangaen till wastegate och liknande för att få högre laddtryck och bättre drag på det viset. Nackdelen är att den inte får mer bränsle och effektn påverkas inte så mycket och risken för att motorn ska gå sönder rejält ökra dramatiskt.

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Okej är inte så haj på det här:) men så det som varit kopplat med vakuum slangen med vakuums tryckmätaren gör så motorn pajar tillslut? Men min fråga är vart ifrån ska slangen sitta från början till slut som det satt kopplat innan

8 252 Inlägg
1 november 2010
Slang till tryckmätare kan man koppla in på nästan vilken slang som helst utan att det händer nåt tråkigt. Original så går det ju en splastslang till mäatren som går runt i motorrummet. Mn utan att veta vad dem gjort med vilken slang så är det omöjligtatt säga om det kommer orsaka skador eller inte.

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Okej killen som kopplade bort det pratade om att det skulle gå till nån givare vid grillen?

8 252 Inlägg
1 november 2010
Meberg skrev:
Okej killen som kopplade bort det pratade om att det skulle gå till nån givare vid grillen?

Nu skulle jag tippa på att han kopplat bort någon till evap-systemet på den beskrivningen. Och då har han pluggat ventilen som sköter återcirkuleringen av bensinångor antagligen.

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Okej det låter som rätt spår:D För han sa att han pluggade något och det var bara att koppla på igen men jag vet ju inte vart:rolleyes:

8 252 Inlägg
1 november 2010
Är det den ventilen jag tänker på så går det en slang från en svart cylinder på kylaren till insuget. Och tittar man på insuget så finns det ett par stora anslutningar för salngar som syns bra. På en av dem ska den slangen sitta. Om du står framför bilen så till höger om mitten på insuget kan amn säga.

8 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Okej tack för hjälpen ska kolla på det smile

Sök