2763
Sök

Saab 9-5 som rycker vid jämngas

33 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
har en 9-5 från 99 170 hk som är chippad till 230. men i dag när jag var ute å körde börja den små rycka vid jämngas typ mellan 70 till 145 km/h när den chippades fick man men program till färdatan som man kan se massa värden osv det visar att det finns en felcod vet dock ej hur jag kollar upp det. tar jag bort batteri polen en liten stund nollas den å man kan köra fel fritt någon mil eller två tills man gasat till sen lägger sig på jämn hastighet igen då kommer det tillbaks.. någon som har ett svar? jag blir galen på det   mvh stefan
hmm

allt löser sig

206 Inlägg
11 oktober 2010
Testa en annan tändkassett.

Kör du med öppen dump?
Senast redigerat av Kax (11 oktober 2010)

373 Inlägg
11 oktober 2010
Kolla med teach2(saab el ngn verkstad som har detta instrument)Där ser dom om det kommer upp ngn felkod och vad denna betyder.Prova detta först..
El som  min 9/3:a!Hade skit i mitt gas-själl ungefär liknande som du har det småryckte vid jämn gas!wink
Rengjorde spjället  motorn blev som ny inge ryck!smile

Lycka till!
Senast redigerat av Journeyman2 (11 oktober 2010)

''Hugin-Hachiko''

33 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
det var spjällhuset men det la av helt idag så blir å köpa ett ingen billig historia sad

allt löser sig

373 Inlägg
11 oktober 2010
stefftech skrev:
det var spjällhuset men det la av helt idag så blir å köpa ett ingen billig historia sad

ok..men är det helt trasigt?El är filmen till ngn vägledning..

''Hugin-Hachiko''

514 Inlägg
2 november 2010
Jag har nog råkat ut efter exakt samma sak. Bilen har hamnat i limphome ett par gånger. Men efter den senaste gången har den börjat rycka precis som ts = Vid jämngas.
Fråga.
Går det laga?
Om inte var kan man köpa ny för ett bra pris?
Är det farligt för motor att köra?

BMW = Bil Med Wasakredit

Sök