Det blir ju alltid lite fuktigt i skuffen på en bil eftersom det är vissa temperaturvariationer där, grejorna ska nog vara gjorda för att tåla lite sådant.
jag hade ett slutsteg som kostade 30 000 i min 740....
740 är kända för att bli fuktiga i skuffen på vintern... slutsteget pajjade, och i affären sa dom att det berodde på fukt...
skit är inte heller bra (damm)....
vad var det för steg?
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Ja mitt la bara av för nån vecka sen. Sen när jag öppna där bak så va steget och basen helt genom fuktiga. Så antingen har d pajat helt eller så har jag väl fått nå el fel igen. Men jag tror jag ska ta ur grejerna under vintern...
"Normal" fukt skall inte vara några problem. Vattenfyllt bagage är en helt annan sak. Köper man ett steg som går sönder och affären gnäller om fukt - dräm steget i huvet på dom.
Åteigen drar jag parallellen till mina år i rockbranschen där man dag ut och dag in i åratal släpade varma steg och högtalare, mixerbord, effektrackar mm från fuktiga klubbar rätt ut i kall lastbil. Utan problem.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Symbolik käre FuckFace. Och baktanken är även att om dom nu påstår att steget är så ömtåligt så skall väl inte huvet komma till skada utan steget skall väl gå sönder innan hår krökes.
/Göran
Fuckface skrev:
Sharky skrev:
dräm steget i huvet på dom.
/Göran
Ja, det är åtminstånde inte våld man brukar...
(Groucho Marx).
fukt och damm leder ju ström och det krävs inte mycket för att det ska knasa ur! Så visst det kan vara en beroende orsak! Sen att fukt och damm hittar in överalllt gör ju inte saken roligare!
fukt och damm leder ju ström och det krävs inte mycket för att det ska knasa ur! Så visst det kan vara en beroende orsak! Sen att fukt och damm hittar in överalllt gör ju inte saken roligare!
(Groucho Marx).
exakt. farsan är TV-reparatör och gissa om 10år gamla apparater är dammiga/skitiga inuti!