2604
Sök

Problem med a4 1,8t

Glidarn
408 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#1
Jaha, vad ska jag börja? Bytte termostat då tempen låg på ca 70-80c satte i nya å då kokar den nästan, hmm tänkta det måste vart fel på den nya så jag åkte å bytte men vart lika med den. systemet var luftat hos AG,s men tempen pendlade mellan 90-100c hela tiden. bytte då temp givaren som sitter mot torpedväggen (tajt som f**n) vart inte bättre för det. sen bytte jag vatten pump i tron om att det skulle lösa sig, men icke sa nicke. det ända som återstår e ju kylaren då det är skitdålig cirkulation i systemet å nu så läcker skiten vatten ist. Ska man testa kylarcement lr inte? lr köpa ny kylare.

Annars är det svårt att byta kylaren på audin, a4 1,8T -01 motorkod AWT.

mvh stefan.

(obrut)

1 798 Inlägg
5 november 2010
#2
Låt bli kylarcement de sätter sig bara över allt som i värmepaketet o kleggar till. Även om man kopplar bort det ett tag kan de sätta sig skit där sen ändå

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Glidarn
408 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#3
fredde85 skrev:
Låt bli kylarcement de sätter sig bara över allt som i värmepaketet o kleggar till. Även om man kopplar bort det ett tag kan de sätta sig skit där sen ändå

misstänkte det. Jaha då får det bli ny kylare ist.

(obrut)

1 798 Inlägg
5 november 2010
#4
zlaban08 skrev:
fredde85 skrev:
Låt bli kylarcement de sätter sig bara över allt som i värmepaketet o kleggar till. Även om man kopplar bort det ett tag kan de sätta sig skit där sen ändå

misstänkte det. Jaha då får det bli ny kylare ist.

Jo vi gjorde de på en bil inte våran de ville att vi skulle göra det trots att vi avrådde värmen blev aldrig den samma igen om man säger så. Sen så avhjälpte de inte felet heller de hjälpte kanske en vecka sen va skit

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

43 Inlägg
5 november 2010
#5
Jag har precis lämnat in min bil för byte av kylare, men jag fick ett grymt tips av mekanikern som han sa att han brukade använda för att laga kylare när dom var krångliga att byta ut.

Han tömde systemet på vatten och kopplade sen in dammsugaren i expansionskärlet så att han skapade ett undertryck i kylsystemet. Sen smetade han på passande lim/kemiskmetall vid hålet och lät undertrycket suga in det.

Skulle enligt honom funka riktigt bra men gick inte att göra på min då vi före testat att täta genom hårdlödning.

Vissa kylare kan vara riktigt jobbiga att byta, enligt mekonomens mekaniker så var han tvungen att räkna 4h jobb för byte av min, så det kan ju vara värt att testa dammsugaren.


Sök