4086
Sök

Angående lysande sidoblinkers..

644 Inlägg
23 december 2008
Jag kör då med lysande sidoblinkers på min å har då gjort de typ ett år snart men har alldrig besitktat med dom utan då böt jag bara kabel till orginal kabeln! å jag ha då alldrig blivit stoppad för  nått sånt!

1 028 Inlägg
23 december 2008
du skippar jorden å använder 2 plus till blinkersen tar plus från posljus

Har inget å skriva ännu

332 Inlägg
23 december 2008
ogge89 skrev:
Jag kör då med lysande sidoblinkers på min å har då gjort de typ ett år snart men har alldrig besitktat med dom utan då böt jag bara kabel till orginal kabeln! å jag ha då alldrig blivit stoppad för  nått sånt!

Gillar inte när folk låter så övertygade över sin sak o att det aldrig händer nåt o släng på de polisen skiter it o bla bla .. ta inte illa upp detta gäller generellt.
Är ju väldig olika mellan poliser o besiktingsmän o vart man bor o allt sånt.

Ett exempel, polisen i Linköping kanske är jättetjuriga på ljuskombinationer o sätter böter för minsta lilla .. medan kanske Norrköpings Polisen inte bryr sej lika mkt .. det där är så olika så man kan aldrig vara för säker.

14 Inlägg
11 januari 2009
Hejsan, Jag hade tänkt göra så att mina sidoblinkers lyser hela tiden på min 240 -84
men när jag kopplar plus från positionsljuset på jord kabeln från blinkersen så bränner jag bara säkringen till positionsljusen hela tiden :S, har någon nån aning varför det blir så?

med lem
1 925 Inlägg
11 januari 2009
ErQ skrev:
Hejsan, Jag hade tänkt göra så att mina sidoblinkers lyser hela tiden på min 240 -84
men när jag kopplar plus från positionsljuset på jord kabeln från blinkersen så bränner jag bara säkringen till positionsljusen hela tiden :S, har någon nån aning varför det blir så?

du ska ta bort jordkabeln och ersätta den med plus från positionslyset.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Avstängd
14 Inlägg
11 januari 2009
Såg att du hade fått ett kopplingsschema tidigare i tråden. Det ska du inte se på eller tänka på alls. Det enda du behöver tänka är att Strommen finner vägen, om inte annat så finner vägen strommen. Bitte

14 Inlägg
11 januari 2009
Tack fillan, kom på hur dum man va nu när jag förstog ^^, men nu funkar det som de ska iaf big_smile

Avstängd
914 Inlägg
24 februari 2009
Detta verkar vara inne främst bland volvoraggare (iaf där jag bor), riktigt fult. Töntigt och olagligt. Ser ut som man möter en jävla julgran.. Givetvis ska man ha 5 Stora feta extralysen med sån där "jätte häftig" glödning också.

USCH!
Senast redigerat av Saab900Racing (24 februari 2009)

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 februari 2009
Saab900Racing skrev:
Detta verkar vara inne främst bland volvoraggare (iaf där jag bor), riktigt fult. Töntigt och olagligt. Ser ut som man möter en jävla julgran.. Givetvis ska man ha 5 Stora feta extralysen med sån där "jätte häftig" glödning också.

USCH!

Att du orkar lyfta tråden för att skriva jätte viktigt fakta!

USCH!

Jonas

"ulven"
68 Inlägg
22 maj 2009
Är det då tillåtet att ha lysande sidoblinkers  Svaret är ja och nej. Man får ha gult sidomarkeringsljus (gamla 240 hade detta på bakskärmen), men man får inte ha en kombinerad positions- och blinkerslampa. Kraven på sidoblinkers på skärmarna kom dock inte förrän 1987 så har du en bil som är äldre än det är det inga problem. Bilprovningen kan däremot slå ned på lysande sidoblinkers på nyare bilar.

Jag har så dock med buss blinkers ännu, klurar på att lösa det...

RedWidow
10 april 2010
frallan__ skrev:
tjena undrar om det är bara jag som tänker på att endel bilar kör runt med lysande sidoblinkers.
Är detta lagligt? och är det nån som vet hur man kopplar dom så dom både lyser och blinkar när man vill?

Lyssande sidoblinkers är helt lagligt och polisen har ej rättighet att skriva böter då detta är lagligt, vi var och besiktigade vår cheva idag och då passade jag på att fråga dom om just detta så det är fullt lagligt, har däremot en liten fråga angående kablarna på sidoblinkersen på en volvo 850 är det den svarta kablen som är jorden där???? och hur reagerar databoxen???? någon som kan ge mig ett konkret svar på detta??

(det finns en bifogad fil på min sida ni kan titta på)

79 Inlägg
6 november 2010
folket pratar ju här om vissa årtal om det är lagligt med lysande sidoblinkers, så undrar om min Volvo 745 USA import årsm. 86a (uttagen 87) är det lagligt att ha lysande sidoblinkers på den?

Sök