2666
Sök

Bränslepumps brytare som extra stöldskydd ?

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Tjena, jag undrar hur jag lättast kan koppla in en brytare så jag kan slå av/på bränslepumpen,,  är det direkt vid pumpen eller ska man ta det via relät?

Detta ska vara tänkt som en extra åtgärd vid parkering på lite mindre upplysta ställen.

Eller har ni kanske andra ideér som är mer utförliga och bättre?

Bilen är en s40 2.0 T -98

Ha det gott.

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Fast det är ju tänkt som en extra åtgärd?

varför är det bättre ju närmare pumpen det blir ?

10 287 Inlägg
11 november 2010
Mjää...

Det är samma ström hela vägen så det spelar ingen roll vart på sladden man sätter brytaren.

/Göran

Swedenrockers skrev:
Ju närmre pumpen desto bättre.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
11 november 2010
Så slipade är dom inte.....roll
Och dom har inte tid eller verktyg med sig för att göra det. Har dom nu knäckt immon och bilen inte startar så måste dom först kolla om det finns gnista och soppa och sedan....

/Göran

Swedenrockers skrev:
För att om du har brytpunkten vid t.ex kickpanelen så kan man strömsätta kabeln till pumpen vid tröskeln bl.a.

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
11 november 2010
Jag tvivlar på att det är rimligt. Däremot vet jag att det är fullt rimligt att gå förbi orginal stöldskydd. Inte måhända på s40 men på tex Audi.

Och det är ju så "dom" jobbar. Dvs dom lär sig en metod för att stjäla tex ett visst märke och då hjälper inga orginal stöldskydd. Men ett egenmonterat skydd kräver analysförmåga eftersom det kan vara rätt random och då är det betydligt jobbigare.
För det är ju inte så att dom som är ute och stjäl är samma som har tagit fram metoden - för dom kan vara skärpta killar.

/Göran

Swedenrockers skrev:
Vad vet du om det?
Däremot så är det tveksamt att de har kunskap att låsa upp original immobilizer som är mjukvarustyrt.
Sharky skrev:
Så slipade är dom inte.....roll
Och dom har inte tid eller verktyg med sig för att göra det.

/Göran

Swedenrockers skrev:
För att om du har brytpunkten vid t.ex kickpanelen så kan man strömsätta kabeln till pumpen vid tröskeln bl.a.

(Groucho Marx).

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
Tja eller varför inte snabb kopplingar på pumpen så man kan ha den i väskan med sig?? smile

Det om något lär ju göra att det blir svårt att stjäla bilen genom att köra ifrån där?

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

37 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
det är visserligen snabbkopplingar om inte jag har fel, men din lösning är inte genomtänkt:)

Vem vill ha en luktande bränslepump under armen om man ska iväg?smile hehe

I vilket fall oavsett hur smarta tjuvarna är, eller om s40 är en het bil att sno, så är det fortfarande så att jag vill ha in någon form av brytare, en "kill switch" av något slag, som inte bryter batteriet utan någon annan vital del..

Och det ska vara ett hyffsat enkelt att montera för gemene man.

Det är ju som sharky säger, att om original skyddet försvinner så krävs det ju att dom med snabbt tänkande ska lista ut vad som är fel, och kanske i det läget väljer att lämna bilen ist för att riskera bli upptäckta?

Sök