Min bränslemätare funkar inte och jag håller nu på att ta ut tankarmaturen fär att se om det är den som orsakar problemet.
Jag har lossat plastringen och två av tre slangar som går till "locket" men den tredje fattar jag inte hur jag ska få loss. Den sitter inte med slangklämma utan bara ikörd om ni förstår.
Hoppas nån vet hur det ser ut och kan ge mig ett snabbt svar på hur jag får loss skiten!
Sitter det inte 2 plats "spärrar" på den vertikala delen av kopplingen? Tycker det ser ut att vara modellen som man trycker in spärrarna på, trycker ner hela anslutningen mot tankarmateruen och sen drar loss den åt andra hållet? Brukar kunna behövas lite smörj och rengörning innan det släpper!
Inte säker på detta men tycker det ser ut som en sådan koppling!
Sitter det inte 2 plats "spärrar" på den vertikala delen av kopplingen? Tycker det ser ut att vara modellen som man trycker in spärrarna på, trycker ner hela anslutningen mot tankarmateruen och sen drar loss den åt andra hållet? Brukar kunna behövas lite smörj och rengörning innan det släpper!
Inte säker på detta men tycker det ser ut som en sådan koppling!
Armaturen är nu ur Det va tydligen bara att dra. Men, alla kablar är hela och jag kan inte se några fel på varken pump, armatur eller kablar. Så då är frågan va jag ska leta efter nu? Hur ska jag forstätta så att säga? Bränslemätarn funkar ju inte...
Har satt i armaturen igen och nu vägrar fanskapet starta! Först gick säkrningen till bränslepumpen, bytte den men den vill fortfarande inte starta. Börjar bli skapligt trött på skiten nu...