3213
Sök

Svettsa om bmw låda till vitblockare

169 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
ska svettsa om en bmw ´låda så den passar volvos vitblockare.. jag ska köra med 960 motor fästen..
då jag undrar hur mycket 960 motor lutar så ja kan mäta fram rätt lutning på växel lådan??

Full Gas Spar Tid:P

KHRacing
11 november 2010
är det inte lättare att lyfta på huven på en bil som har den motorn istället för att fråga o få ett tveksamt svar ?

*undrar*

Biltokig
310 Inlägg
12 november 2010
Gör en åt mig med när du ändå är igång!!

Harè bra

169 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
är det inte lättare att lyfta på huven på en bil som har den motorn istället för att fråga o få ett tveksamt svar ?

*undrar*

hade jag också gjort om jag hade haft tillgång till en sådan bil innan helgen...

varför svara i tråden när du inte ens vet svaret??

"Undrar"

Full Gas Spar Tid:P

761 Inlägg
13 november 2010
Enklast är att bulta på grejerna på blocket, alltså motorfästen, motorkuddar, och dom andra motorfästena som är mellan kuddarna och framvagnsbalken, sen hänger du på lådan på blocket med centreringsdon och sen ställer motorn plant på golvet och därefter ställer lådan rakt, eftesom den också har 2 motorkuddar så är det enkelt.

Och eftersom framvagnsbalen är plan så ska alltså alla 4 punkter stå plant på golvet, så blir det rätt.

När du svetsar sen så är det en bra ide att dra ihop allt med ett kraftigt spännband så det inte blir snett.

Sök