2510
Sök

Komplettera centrallås med fjärrkontroll samt installera billarm

Kärnkraftstomte
775 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Funderar på att komplettera mitt centrallås med en fjärrkontroll (gammalt centrallås från 1980-talet). Detta borde ju inte vara några problem, har hittat flera såna kit bland annat på conrad.se.

Men nu är det ju så att jag funderar på att installera inbrottslarm också... Har hittat några såna kit (bland annat på Conrad där också) och det verkar som att det är någon slags fjärrkontroll till dessa också, hur funkar det? Kopplar man ihop larm och centrallås på något vis så man använder fjärren till larmet även för att låsa upp bilen? Eller måste jag köpa ett billarmsystem och sen ett fjärrkontrollkit till centrallåset och sen har jag två helt olika fjärrkontroller på nyckelknippan som är till olika saker?

Någon som har något tips på vad jag ska handla och gärna var det finns någonstans.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Sir
291 Inlägg
13 augusti 2009
Dom flesta märkeslarmen som säljs idag kopplar man till centrallåset och sen har du bara en fjärrnyckel i fickan. Vet dock ej hur det är med Conrads prylar.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Avstängd
512 Inlägg
13 augusti 2009
Har du så gammal bil måste du komplettera med motor i din förardörr då detta garanterat saknas..

/A.

Sir
291 Inlägg
13 augusti 2009
Jag fattade som han hade centrallås på bilen redan men de kan ju iofs vara vacumstyrt eller nått me. Då blire ju lite annat.

www.toyotaclubsweden.com

Kärnkraftstomte
775 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Ja självklart så sitter det låsmotorer i alla dörrarna. smile

Edit: Fast nu bidde ja osäker, får nog ta och kolla om det verkligen sitter en motor i förardörren trots allt, vill minnas det i vilket fall.

Edit 2: Kollade nu i kväll, mycket riktigt så sitter det motorer i alla dörrarna trots att det är en gammal relik från 1988 tongue
Senast redigerat av MagnumR (16 augusti 2009)

Sir
291 Inlägg
16 augusti 2009
Antar du då ha ren knapp där du kan låsa samtliga dörrarna innifrån. Koppla larmet mot den så har du löst fjärrlåsningen med.

www.toyotaclubsweden.com

Kärnkraftstomte
775 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Vad bra, då är kanske det problemet löst i alla fall.

Några tips på var man kan handla?
Gärna vilka prylar i deras sortiment som är vettiga i så fall också.

Sir
291 Inlägg
16 augusti 2009
Kör med Defa larm i mina bilar och är väldigt nöjd. Finns på http://www.autoexperten.se/templates/st … .aspx?id=3

www.toyotaclubsweden.com

147 Inlägg
13 november 2010
Tänkte att detta kanske är en bra tråd att skriva i så jag gör ett försök.
Är det svårt att instalera ett larm i en SAAB 9000 -90?
Ska köpa min systers mans gammla larm som går på central låset:
Jag ville bara se om någon vet hur man gör hade varit bra att få så många tipps som det bara går för jag vll ha in larmet i bilen så fort som möjligt.
Kan man klara detta själv?

309 Inlägg
13 november 2010
Niklas1983 skrev:
Tänkte att detta kanske är en bra tråd att skriva i så jag gör ett försök.
Är det svårt att instalera ett larm i en SAAB 9000 -90?
Ska köpa min systers mans gammla larm som går på central låset:
Jag ville bara se om någon vet hur man gör hade varit bra att få så många tipps som det bara går för jag vll ha in larmet i bilen så fort som möjligt.
Kan man klara detta själv?

För att kunna svara på det så behövs märke och modell på larmet då det finns många olika. De enda jag monterat är Cargard 950 eller 950s och dom är väldigt enkla att koppla in på andra bilar iallafall, bara man gör kopplingarna nogranna så man inte får problem med startspärren om det ska vara sånt
Senast redigerat av jonas_ahman (13 november 2010)

Läser och släcker felkoder. pm för info

Sök