Tjenare, igår så tändes varningslampan med uttropstecknet för mig i min 740. Rätta mig om jag har fel, men visst tänds den när det är för lite bromsvätska i behållaren och/eller när trycket försvinner i en bromskrets? men nu verkar det som om bromsen tar betydligt tidigare! om det finns fler anledningar att den kan tändas så berätta gärna så jag hinner fixa de i helgen och jag tyckte de va konstigt för jag hittade inget i haynes boken om varningslampor heller :s
Tjenare, igår så tändes varningslampan med uttropstecknet för mig i min 740. Rätta mig om jag har fel, men visst tänds den när det är för lite bromsvätska i behållaren och/eller när trycket försvinner i en bromskrets? men nu verkar det som om bromsen tar betydligt tidigare! om det finns fler anledningar att den kan tändas så berätta gärna så jag hinner fixa de i helgen och jag tyckte de va konstigt för jag hittade inget i haynes boken om varningslampor heller :s
tack på förhand
den ska tändas när det är ojämt tryck i bromkretsarna. men felen kan va många kolla bromsvätske nivån först har den sjunkit kolla efter läckor läcker det inte + att den inte sjunkit så mycket kan du testa att lufta systemet
va du än gör så fyll inte på till max utan att kolla att du har friska bromsbelägg
Tjenare, igår så tändes varningslampan med uttropstecknet för mig i min 740. Rätta mig om jag har fel, men visst tänds den när det är för lite bromsvätska i behållaren och/eller när trycket försvinner i en bromskrets? men nu verkar det som om bromsen tar betydligt tidigare! om det finns fler anledningar att den kan tändas så berätta gärna så jag hinner fixa de i helgen och jag tyckte de va konstigt för jag hittade inget i haynes boken om varningslampor heller :s
tack på förhand
den ska tändas när det är ojämt tryck i bromkretsarna. men felen kan va många kolla bromsvätske nivån först har den sjunkit kolla efter läckor läcker det inte + att den inte sjunkit så mycket kan du testa att lufta systemet
va du än gör så fyll inte på till max utan att kolla att du har friska bromsbelägg
Okej nivån står på MIN exakt! och jag behöver i vilket fall byta bromsvätska nu, så om jag kollar till beläggen och kör igenom helt ny vätska och luftar ordentligt, då bör de inte vara nå mer fel va?