3560
Sök

Varningslampa på Volvo 740?

38 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
Tjenare, igår så tändes varningslampan med uttropstecknet för mig i min 740. Rätta mig om jag har fel, men visst tänds den när det är för lite bromsvätska i behållaren och/eller när trycket försvinner i en bromskrets? men nu verkar det som om bromsen tar betydligt tidigare! om det finns fler anledningar att den kan tändas så berätta gärna så jag hinner fixa de i helgen smile och jag tyckte de va konstigt för jag hittade inget i haynes boken om varningslampor heller :s

tack på förhand smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2010
Saecken skrev:
Tjenare, igår så tändes varningslampan med uttropstecknet för mig i min 740. Rätta mig om jag har fel, men visst tänds den när det är för lite bromsvätska i behållaren och/eller när trycket försvinner i en bromskrets? men nu verkar det som om bromsen tar betydligt tidigare! om det finns fler anledningar att den kan tändas så berätta gärna så jag hinner fixa de i helgen smile och jag tyckte de va konstigt för jag hittade inget i haynes boken om varningslampor heller :s

tack på förhand smile

den ska tändas när det är ojämt tryck i bromkretsarna. men felen kan va många
kolla bromsvätske nivån först 
har den sjunkit kolla efter läckor
läcker det inte + att den inte sjunkit så mycket kan du testa att lufta systemet

va du än gör så fyll inte på till max utan att kolla att du har friska bromsbelägg

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

38 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
Saecken skrev:

tack på förhand smile

den ska tändas när det är ojämt tryck i bromkretsarna. men felen kan va många
kolla bromsvätske nivån först 
har den sjunkit kolla efter läckor
läcker det inte + att den inte sjunkit så mycket kan du testa att lufta systemet

va du än gör så fyll inte på till max utan att kolla att du har friska bromsbelägg

Okej smile nivån står på MIN exakt! och jag behöver i vilket fall byta bromsvätska nu, så om jag kollar till beläggen och kör igenom helt ny vätska och luftar ordentligt, då bör de inte vara nå mer fel va? smile

MulleRacing
499 Inlägg
13 november 2010
Passa så inte nivån understiger min! När jag luftade kopplingen så var jag tvungen att hålla nivån långt ovanför min strecket annars kom det in luft!tongue

Sök