Har en volvo 855 -95 2.5 GLT (20 ventilaren) som börjat knacka rätt mycket.
Den läcker olja och gick antagligen torr så den började knacka, fortfarande lika mycket knackningar kall som varm, kamaxlarna har tagit lite stryk har jag sett, ska försöka polera upp dom, har tryckt på alla ventillyftare och dom är ok.
Upplever du knackningarna som ljusa lr mörka/dova?
I regel brukar det vara dom ljusare/tickande ljuden som kommer från övre delen av motorn tex kam/lyftare/ventiler osv.
Dom mörkare och dovare ljuden brukar sitta i nedre delen av motorn tex vevlager mm, men det är inte alltid att tillförlita sig på, men kan vara en bra hjälp på vägen
får tacka för svar, gissade lite på ramlager jag med då dom också säkert gått lite torra, funderar dock på att köpa hel motor istället, då jag tror detta lönar sig
får tacka för svar, gissade lite på ramlager jag med då dom också säkert gått lite torra, funderar dock på att köpa hel motor istället, då jag tror detta lönar sig
Helt rätt tänkt! Blir mycket billigare och smidigare med en begagnad motor..
får tacka för svar, gissade lite på ramlager jag med då dom också säkert gått lite torra, funderar dock på att köpa hel motor istället, då jag tror detta lönar sig
Helt rätt tänkt! Blir mycket billigare och smidigare med en begagnad motor..
Ja jag tror detta
vart lite sådära småsugen på att proppa i en t5 men mycket jobb va? och säkert en del trubbel med att regga om den om jag inte tror helt fel?
vart lite sådära småsugen på att proppa i en t5 men mycket jobb va? och säkert en del trubbel med att regga om den om jag inte tror helt fel?
Det är inte trubbel - det är omöjligt. Såvida du inte lägger ner en massa på att bygga om bilen för att kunan få den godkänd, men får samma opengar har du fårr en väldigt fin äkta turbo.
vart lite sådära småsugen på att proppa i en t5 men mycket jobb va? och säkert en del trubbel med att regga om den om jag inte tror helt fel?
Det är inte trubbel - det är omöjligt. Såvida du inte lägger ner en massa på att bygga om bilen för att kunan få den godkänd, men får samma opengar har du fårr en väldigt fin äkta turbo.
Okey, vill ju ha lite mer hästar i den & att trimma en sugmotor har jag inte ens tänkt på då man får lägga ut mer än vad man får i stora drag, så då äre väl lika bra o köpa en t5 i helhet istället?
Okey, vill ju ha lite mer hästar i den & att trimma en sugmotor har jag inte ens tänkt på då man får lägga ut mer än vad man får i stora drag, så då äre väl lika bra o köpa en t5 i helhet istället?
Precis. Sälj den du har och köp en turbo istället. Enklast och bästa alternativet.
Okey, vill ju ha lite mer hästar i den & att trimma en sugmotor har jag inte ens tänkt på då man får lägga ut mer än vad man får i stora drag, så då äre väl lika bra o köpa en t5 i helhet istället?
Precis. Sälj den du har och köp en turbo istället. Enklast och bästa alternativet.