3501
Sök

Pioneer DEH-7200SD eller Kenwood KDC-6047U ?

Tvättar med diesel
146 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
Har en Pioneer DEH-p6600r nu och är riktigt nöjd men den börjar bli sliten, vill inte mata ut skivan m,m

har kikat på maskinerna i rubriken och kan inte riktigt bestämma mig.
fördelar/nackdelar med maskinerna?
personlig erfarenhet?
rekomenderar du någon annan liknande maskin?
vart är det bäst pris?

6 851 Inlägg
14 november 2010
Skulle nog säga att Kenwood vinner denna rond. Detta pga. att ljudet är mycke bättre  och fler inställningar.

stRaend
14 november 2010
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540308

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=568318

Jag skulle nog också ta kenwooden, men har INTE testat någon av dom! Ska köpa mig kenwooden snart tror jag ifall inget annat spännande dyker upp.

1 298 Inlägg
14 november 2010
Jag har en Kenwood KDC-6047. Vettefan om den har ett U på slutet det minns jag faktiskt inte. Men när jag letade stereo så letade jag på prisjakt och pricerunner för bästa pris och det blev tillslut från pixmania.com som jag beställde den. smile

Min Kenwood har fungerat utmärkt. Den har dimbar belysning av knappar och skärm, många olika färgval för desamma så de passar in i det Saabgröna i mitt fall. Den har USB och AUX på BAKSIDAN vilket jag tycker är jävligt skönt då man kan dra fram uttagen någonstans där de är diskret och inte syns. Den har avancerad equalizer med både förval och manuell inställning. gain, hög och lågpassfilter. Inställningar för storlek på högtalare i bilen samt var de är placerade. Den saknar i mitt tycke bara Bluetooth för att kunna tjöta i telefon genom stereon. Annars är det utmärkt. Hängde med en fjärrkontroll med.

Bild: http://www.garaget.org/?car=182045&image=2062299
Senast redigerat av chrillzter (14 november 2010)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Dieselpower!
534 Inlägg
15 november 2010
Har en KDC-5047U som är lite "sämre" än den modellen och jag är då nöjd som fan med den!
Bra ljud och en herrans massa inställningar, skifta färg på stereon (olika färger på olika delar av stereon).
USB / AUX, 3x lågnivå. Equalizer, gain, hög o lågpass filter. Sen en otroligt bra sökfunktion för låtar på cd/usb!

Har aldrig varit så nöjd över en stereo, säger bara att kenwood är bra grejjer ; )

1 298 Inlägg
15 november 2010
Hoonas skrev:
Har en KDC-5047U som är lite "sämre" än den modellen och jag är då nöjd som fan med den!
Bra ljud och en herrans massa inställningar, skifta färg på stereon (olika färger på olika delar av stereon).
USB / AUX, 3x lågnivå. Equalizer, gain, hög o lågpass filter. Sen en otroligt bra sökfunktion för låtar på cd/usb!

Har aldrig varit så nöjd över en stereo, säger bara att kenwood är bra grejjer ; )

Det är värt att kosta på sig ett fint märke som Kenwood! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Tvättar med diesel
146 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
ja det blir nog en kenwood verkar det som.
Pioneeren jag har nu är visserligen nära 6 år gammal och kostade vad jag vet drygt 4500kr då
och ligger nog nära samma klass som dessa maskiner. den har b.l.a 2 lågnivå, inbygdt delningsfiltler för bas och fram system, display med rörliga bilder typ (screen saver)  , mycket bra inställningsmöjligheter och även bra ljud, finns nog mycket inställningar jag inte vet om då jag köpte maskinen lös begagnad.
så känns ju lite tråkigt att behöva byta ut den när den funkar i övrigt.
men det finns säkerligen funktioner i kenwooden som jag skulle sakna i min pioneer smile

6 851 Inlägg
17 november 2010
Du har ju bla. tidskomp, EQ, 3xlågnivå, sub.styrning, USB, valbar färg på knappar/disply m.m...i Kenwooden.
Senast redigerat av TT-Avant (17 november 2010)

Tvättar med diesel
146 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Du har ju bla. tidskomp, EQ, 3xlågnivå, sub.styrning, USB, valbar färg på knappar/disply m.m...i Kenwooden.

ja du ser. men sub styrning har jag i alla fall i min, och eq, men endast det gamla vanliga low/mid/high. men sen går det att ställa mid/ wide frekvens i 3 eller 4 olika frekvens grupper, vilken frekvens man vill att basen ska spela mest på, samma med mid/diskant.
kanske skulle spela in en film där jag bläddrar igenom alla inställningar så får vi sen om min maskin håller måttet någolunda när det gåller ljud inställningar i alla fall?

6 851 Inlägg
17 november 2010
crilee_ko skrev:
TT-Avant skrev:

ja du ser. men sub styrning har jag i alla fall i min, och eq, men endast det gamla vanliga low/mid/high. men sen går det att ställa mid/ wide frekvens i 3 eller 4 olika frekvens grupper, vilken frekvens man vill att basen ska spela mest på, samma med mid/diskant.
kanske skulle spela in en film där jag bläddrar igenom alla inställningar så får vi sen om min maskin håller måttet någolunda när det gåller ljud inställningar i alla fall?

Behövs inte..saknar du något? tycker du den är bra så är den ju det, för dej. Huvudsaken är att du är nöjd själv.

Tvättar med diesel
146 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
crilee_ko skrev:
TT-Avant skrev:

Behövs inte..saknar du något? tycker du den är bra så är den ju det, för dej. Huvudsaken är att du är nöjd själv.

jo, men det är i princip omöjligt att byta skiva. det är som att maskinen inte orkar trycka ut den. jag har tittat noga så att inte skivan fastnar eller att något sitter i vägen och det ser helt fritt ut men det funkar inte i alla fall, skivan kommer ut så man precis får tag i den i ett fall av tjugo typ.

1 298 Inlägg
17 november 2010
Sedan har du ju 4 Volt på alla tre lågnivåutgångarna på Kenwood. Det är bra! Om poineer har det ska jag låta vara osagt. smile

Sök