4035
Sök

Jobba med toppen å renovera b230a

TBM NINJA
917 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Tjena, jag har sökt runt en massa men hittar inga kompletta trådar eller som ger den infon jag söker helt..
jag har en b230a i min 740 och den går sjukt bra och startar tillochmed när batteriet är urladdat, bara den får gå ETT varv på startmotorn så startar den smile

efter som det är så bra motor tänker jag lägga lite tid och pengar för att den ska nu hålla och kanske bli ännu pigare!

Mina planer är att renovera den och jobba med toppen för att den ska bli lite vassare

hur renoverar jag min motor?
1-byta motorolja
2-olje filter
3-vevhusventilationen??
4-stift
5-luftfilter
6-packningar (övre och nedre satser)
7-vevlagerna??
8-något man kan göra med kolvarna utan att byta dom eller ringarna? lätta/balansera dom?

hur fixar jag toppen? hör mykt om att slipa, polera, slipa ventilsäten, fjädrarna?, nya ventiler?
har sett bilder och då får jag känslan att dom bara polerar bort allt sot osv så det blir ren å fin yta...räcker det??

hur renoverar jag förgasaren bäst utan renoveringssats? ska man sattsa på ny nål? packningar?

detta va många frågor...tack på förhand

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

42 Inlägg
17 november 2010
finns en i dalarna som gör jobbet åt dej för 2700 portad planat och inslipade ventiler och kammen du skcikar med inställd

926 Inlägg
17 november 2010
Regel 1: Laga inte någonting som fungerar!

Ska du inte byta bort förgasaren. Nöj dig med att byta olja.

Vill du trimma på riktigt! Sprut, Weber eller liknande. OK Byt lager, kolvar osv.

Mats

TBM NINJA
917 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Fogskumracing skrev:
finns en i dalarna som gör jobbet åt dej för 2700 portad planat och inslipade ventiler och kammen du skcikar med inställd

Det låter ju najjs smile

TBM NINJA
917 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
mats757 skrev:
Regel 1: Laga inte någonting som fungerar!

Ska du inte byta bort förgasaren. Nöj dig med att byta olja.

Vill du trimma på riktigt! Sprut, Weber eller liknande. OK Byt lager, kolvar osv.

Mats

Mina frågor kanske ger intryck av att jag vill trimma men jag vill mer bara vässa det som redan är i motorn men tack för svaret smile

Har du erfarenhet av att jobba med toppar så får du gärba svara på fler av mina frågor smile

Tack på förhand /h

Sök