Hej jag bryter snart ihop. Kan ingenting om bilar. Den enda jag känner som kan nåt om bilar har träffat sin drömtjej och hinner därför inte med att hjälpa och nu sitter jag här och håller på att bli tunnhårig av allt mitt hårslitande..
Jag undrar om det sitter någon här som är expert på golfar av min årsmodell.
I somras när jag skulle dra ner passargerarsidans framsätesfönster med knappen där på dörren gick det ner ca 1,5 cm sen tog det tvärstopp. Sen började det lukta rejält BRÄNT inne i bilen. Inte från dörren till utan precis mitt fram där askkoppen är men NEJ där är bara pengar så ingen fimp (RÖKER INTE och ingen annan heller i MIN bil) Från bakom där kändes det
Förarsidans fönster slutade fungera då också och nu är det bara takluckan som är som den ska. Båda fönstren i baksätet bråkade redan när jag köpte bilen men förstår inte riktigt hur det där med elhissar hänger ihop bakom inredningen
Är det fyra separata eller en stor i mitten som alla fyra är kopplade genom?!?
Har inte någon instruktionsbok då den inte kom med vid bilköpet och undrar om någon som kanske har en likadan bil (eller haft)kanske vet var jag kan försöka lossa upp och kika efter ev jordfel eller kabelbrott som kommer åt någonstans där det inte ska eller ja vad jag nu ska titta efter?!?! Var sitter dessa elhissemotorer?
För något lurt är det. Bilbatteriet som är uppkollat och nästan nytt å helt fungerande laddar ur sig om bilen står ouppstartad mer än ett halvt dygn. Alltså är det något som tjyvdrar ström.
Kan ju vara något helt annat men vad vette fåglarna. Har provat å kollat av alla säkringarna och jo dom är hela och i alla säkringshål är det ström (testade me en speciell testmojäng jag fick låna)
Nu har jag temporärt löst problemet med urladdandet av batteri på så vis att jag varje dag skruvar av pluspolesidan där på batteriet sen när jag lämnar den över natten virar jag in den utstickande delen i en plastpåse så kan jag morgonen efter starta upp igen. Minns inte vad elkonsultkompisen sa men det var säkrast att göra så..
Någon vänlig själ här som vill hjälpa en högt suckande prinsessa i nöd
Förresten jag har ju dragit ut just den säkringen som har hand om elhissarna och lagt den på golvet över natten men ÄNDÅ laddar det ju ur så det kanske är flera fel och inte bara det
Ååååh varför är bilar och karlar så krångelsvåra å förstå sig på?!?!
Tacka vet jag bakdegar och koka knäck å såntdär som man behärskar och klarar av
Vore väldigt väldigt tacksam för svar. Finns i Solna och vill du maila direkt går jag att nå på rakapuckar@hotmail.com
Ha en fin dag och tack att du läste och kanske ännumer tack om du kommer med lite hjälp![wink](img/smilies/wink.png)
Jag undrar om det sitter någon här som är expert på golfar av min årsmodell.
I somras när jag skulle dra ner passargerarsidans framsätesfönster med knappen där på dörren gick det ner ca 1,5 cm sen tog det tvärstopp. Sen började det lukta rejält BRÄNT inne i bilen. Inte från dörren till utan precis mitt fram där askkoppen är men NEJ där är bara pengar så ingen fimp (RÖKER INTE och ingen annan heller i MIN bil) Från bakom där kändes det
Förarsidans fönster slutade fungera då också och nu är det bara takluckan som är som den ska. Båda fönstren i baksätet bråkade redan när jag köpte bilen men förstår inte riktigt hur det där med elhissar hänger ihop bakom inredningen
Är det fyra separata eller en stor i mitten som alla fyra är kopplade genom?!?
Har inte någon instruktionsbok då den inte kom med vid bilköpet och undrar om någon som kanske har en likadan bil (eller haft)kanske vet var jag kan försöka lossa upp och kika efter ev jordfel eller kabelbrott som kommer åt någonstans där det inte ska eller ja vad jag nu ska titta efter?!?! Var sitter dessa elhissemotorer?
För något lurt är det. Bilbatteriet som är uppkollat och nästan nytt å helt fungerande laddar ur sig om bilen står ouppstartad mer än ett halvt dygn. Alltså är det något som tjyvdrar ström.
Kan ju vara något helt annat men vad vette fåglarna. Har provat å kollat av alla säkringarna och jo dom är hela och i alla säkringshål är det ström (testade me en speciell testmojäng jag fick låna)
Nu har jag temporärt löst problemet med urladdandet av batteri på så vis att jag varje dag skruvar av pluspolesidan där på batteriet sen när jag lämnar den över natten virar jag in den utstickande delen i en plastpåse så kan jag morgonen efter starta upp igen. Minns inte vad elkonsultkompisen sa men det var säkrast att göra så..
Någon vänlig själ här som vill hjälpa en högt suckande prinsessa i nöd
Förresten jag har ju dragit ut just den säkringen som har hand om elhissarna och lagt den på golvet över natten men ÄNDÅ laddar det ju ur så det kanske är flera fel och inte bara det
Ååååh varför är bilar och karlar så krångelsvåra å förstå sig på?!?!
Tacka vet jag bakdegar och koka knäck å såntdär som man behärskar och klarar av
Vore väldigt väldigt tacksam för svar. Finns i Solna och vill du maila direkt går jag att nå på rakapuckar@hotmail.com
Ha en fin dag och tack att du läste och kanske ännumer tack om du kommer med lite hjälp
![wink](img/smilies/wink.png)
0
0
0
0