3704
Sök

Hur kopplar man extra bakljus audi 80?

234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Har sett några stycken som har kopplat in 2st extra bakljus som finns i bagageluckan så att man har totalt 4 bakljus. Där finns redan lampa på förarsidan men på högra sidan finns ingenting att fästa lampan i?
Är det någon som har gjort detta och vet hur man går till väga? Hur kopplar jag och vad behöver jag köpa för att få det att funka?

Mvh

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!

214 Inlägg
21 november 2010
jag vet inte hur det ser ut i bakljuset på din bil tyvärr men jag har kopplat om i min 945a smile du tar bara plus från original positionsljuset och eventuellt jordar om du inte får jord direkt från bakljuset. Antar att är dimljusen du vill koppla om. Jag hade inte heller plats för dimljus bak på högra sidan på min bil så jag borrade och filade lite och fick i en lamphållare där jag satte en 5W lampa smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 november 2010
du menar koppl in positionsljud bak på flerställen än org? isf så får du skaffadig några socklar dom passar hålen du ska han lampor i smile

-.-
383 Inlägg
21 november 2010
Låter som han menar dimljusen.
Är ofta bara dimljus på vänstersida.
Sätt i en 5w lampa istället för 21w och slå på bakre dimljus.
På högersidan köper du en lamphållare och mekar dit och sen kopplar ihop med det andra dimljuset.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
JonasK: precis vad jag menade! det var precis klockren hjälp! smile

Tack alla! smile

In the face....
With a chair!

234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Christofer_k: Japp! precis så jag menade! smile

Är detta godkänt av bilprovningen?

In the face....
With a chair!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 november 2010
JonasSundahl skrev:
Christofer_k: Japp! precis så jag menade! smile

Är detta godkänt av bilprovningen?

vet inte klickar bara av på bes:)

234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
ok smile är detta inkopplat original? alltså den vänstra dimljusen bak. För den tänds inte när jag trycker in strömbrytare för dimljuset och har inte gjort så länge den vart i min ägo. Lampan kanske är gången.

In the face....
With a chair!

234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
en följdfråga, är det någon som har en lamphållare till högersidan att sälja? smile

In the face....
With a chair!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 november 2010
JonasSundahl skrev:
ok smile är detta inkopplat original? alltså den vänstra dimljusen bak. För den tänds inte när jag trycker in strömbrytare för dimljuset och har inte gjort så länge den vart i min ägo. Lampan kanske är gången.

du måst ha på halvljuset för att de ska gå igång sen kan du kolla nån skrot lr så  sj tog jag mina från en  älddre audi smile  synd att du inte bodde närmre så hadde du fått en av mig smile

234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
kan du inte posta en till mig så postar jag en peng till dig? Jag har svårt att ta mig från jobbet vid tiderna då skroten har öppet tyvärr sad Jobbar som satan för tillfället.

In the face....
With a chair!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 november 2010
JonasSundahl skrev:
kan du inte posta en till mig så postar jag en peng till dig? Jag har svårt att ta mig från jobbet vid tiderna då skroten har öppet tyvärr sad Jobbar som satan för tillfället.

kolla upp om de är samma som på en 100  så kansek jag kan  skicka om de inte är för dyrt smile

234 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
tror inte det kostar mer än 12kr om man skickar det som ett brev. Jasså du har till en 100? får skicka bud till skroten istället smile Men tack ändå för hjälpen! smile

In the face....
With a chair!

234 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Jag har nu seriekopplat de bakre dimljusen och fått lyse på bägge sidor. Dock har jag 21w på bägge så byte av lampa återstår smile Tack för all hjälp!

In the face....
With a chair!

-.-
383 Inlägg
23 november 2010
Perfekt !
Enkel "styling" som ger ett litet lyft åt helheten big_smile tycker jag iaf

Framförallt på äldre Audi som har en halv meter breda bakljus men är bara en 2cm smal rand som lyser wink
Senast redigerat av JonasK (23 november 2010)

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

Sök